På husets PC nr.2 har jeg downloadet Open Office 2.0.2, uden at afinstallere den foregående version. Ved kørsel af setup kommer en meddelelse at den ikke kan finde openofficeorg19126, og stopper der. Ved sletning af den meddelelse kommer
Fejl 1714 Den ældre version af OpenOffice.org 2.0 kan ikke fjernes.
Kontakt Supporten
- hvilket jeg altså hermed gør!
Efter første hændelse har jeg efter bedste evne fjernet alt fra den foregående version og forsøgt at starte helt forfra med den downloadede nye OOo som jeg har kopieret til cd. Resultatet er det samme. Derfor
H - J - Æ - Æ - L - P
Venlig hilsen
Fejl 1714 ved installation (Windows XP)
Moderator: Lodahl
-
Fejl 1714 ved installation (Windows XP)
Bjarne Trampedach
Re:Fejl 1714 ved installation (Windows XP)
Det ser ud som om, at du har haft en af beta-versionerne liggende.
Forslag:
Forslag:
- Gå ind i Indstillinger > Tilføj og fjern programmer
Afinstaller OpenOffice.org 1.9126 og 2.0x
Med stifinderen skal du finde C:\Documents and Settings\[Brugernavn]\Application Data\OpenOffice.org. Der er to foldere, henholdsvis 1.9126 og 2.02
Slet begge foldere (tag evt. backup af indholdet)
Installer OpenOffice.org
Med venlig hilsen
Leif Lodahl
Blog: https://libreofficedk.blogspot.dk
LibreOffice: http://da.libreoffice.org
Leif Lodahl
Blog: https://libreofficedk.blogspot.dk
LibreOffice: http://da.libreoffice.org
-
Selv Hej!
- og mange tak for hurtigt og konstruktivt svar.
Dog, det hjalp mig ikke helt ud af bøvlet, selv om jeg nu har tumlet med det et par timer. Men jeg tror det eneste der er tilbage, efter mine adskillige søgninger på OpenOffice, OOo og soffice, nu er i kontrolpanelet.
I "Tilføj eller fjern programmer" findes stadig Open Office.org 1.9.126 UDEN at jeg gives mulighed for at fjerne det. En søgning på hele programnavnet giver til gengæld intet resultat.
Kan nogen hjælpe mig med at få det væk fra den elendige liste?
Venlig hilsen
- og mange tak for hurtigt og konstruktivt svar.
Dog, det hjalp mig ikke helt ud af bøvlet, selv om jeg nu har tumlet med det et par timer. Men jeg tror det eneste der er tilbage, efter mine adskillige søgninger på OpenOffice, OOo og soffice, nu er i kontrolpanelet.
I "Tilføj eller fjern programmer" findes stadig Open Office.org 1.9.126 UDEN at jeg gives mulighed for at fjerne det. En søgning på hele programnavnet giver til gengæld intet resultat.
Kan nogen hjælpe mig med at få det væk fra den elendige liste?
Venlig hilsen
Bjarne Trampedach
Prøv evt. at søg i registreringsbasen efter OpenOffice. Her kan du evt. slette tekstrenge, men du skal være forsigtig, da slettede tekstrenge ikke umiddelbart kan erstattes.
Hilsen
Jørgen
Hilsen
Jørgen
-
Hej - og også tak til Jørgen.
Men nej, trængslernes tid er ikke forbi!
Under søgning via Systemoplysninger, fandt jeg en række registreringer under punktet OLE, alle vedr. 19126- versionen af Open Office. Og dem kan jeg altså ikke slette.
Ved du hvordan jeg kan få skovl under dem og få dem væk?
Venlig hilsen
Men nej, trængslernes tid er ikke forbi!
Under søgning via Systemoplysninger, fandt jeg en række registreringer under punktet OLE, alle vedr. 19126- versionen af Open Office. Og dem kan jeg altså ikke slette.
Ved du hvordan jeg kan få skovl under dem og få dem væk?
Venlig hilsen
Bjarne Trampedach
Prøv flg.:
-Start
-Kør
-Skrive regedit
-Redier - søg eller CTRL+B
-Skriv Openoffice
-Gentag søgning til alt med OpenOffice er væk.
Jeg fandt meget af tidl. versioner, der i blandt OOo126.
Men pas nu på at du ikke sletter andet.
Held og lykke
Hilsen
Jørgen
-Start
-Kør
-Skrive regedit
-Redier - søg eller CTRL+B
-Skriv Openoffice
-Gentag søgning til alt med OpenOffice er væk.
Jeg fandt meget af tidl. versioner, der i blandt OOo126.
Men pas nu på at du ikke sletter andet.
Held og lykke
Hilsen
Jørgen
-
OK - det lykkedes, og nu har min samlever igen fuld rådighed over sin PC, efter at jeg i nogle dage har beslaglagt den p.g.a. disse problemer.
Tak til Leif og Jørgen for jeres hjælpsomhed.
Jeg skylder så også at fortælle hvordan det lykkedes:
Problemet var jo gamle OpenOffice-programmer eller stumper af samme, som forhindrede installation af version 2.0.2. Dem fik jeg slettet ved hjælp af Windows Support Tools fra Windows XP installations-cd'en. Et af disse tools er Windows Installer Cleanup Utility (msicuu.exe), som altså effektivt fjernede det, der forhindrede mig i også fremover at nyde godt Open Office.
Mange venlige forårs(?)hilsner
Tak til Leif og Jørgen for jeres hjælpsomhed.
Jeg skylder så også at fortælle hvordan det lykkedes:
Problemet var jo gamle OpenOffice-programmer eller stumper af samme, som forhindrede installation af version 2.0.2. Dem fik jeg slettet ved hjælp af Windows Support Tools fra Windows XP installations-cd'en. Et af disse tools er Windows Installer Cleanup Utility (msicuu.exe), som altså effektivt fjernede det, der forhindrede mig i også fremover at nyde godt Open Office.
Mange venlige forårs(?)hilsner
Bjarne Trampedach