Jeg kan godt få indlæst access databse i OO2.0 fint men jeg vil gerne overføre den til mysql database via en odbc forbindelse.
Jeg kan også lave forbidelse til mysqldb via odbc, så jeg vil gerne ha mine tabeler kopieret over til mysql
Findes der nogle guides/vejledning til dette ?
Med Venlig Hilsen
Filip Stadler
Import export konvertering fra Acessdb til mysql
Moderator: Lodahl
Re: Import export konvertering fra Acessdb til mysql
Jeg har med succes konverteret flere databaser fra Access til mysql ved hjælp af et Windows program jeg fandt på mysql.org. Så vidt jeg husker hed det Migration-Toolkitnetpet wrote:Findes der nogle guides/vejledning til dette ?
Hilsen
Klaus
Klaus
Re: Import export konvertering fra Acessdb til mysql
Jow det vil jeg da lige afprøve... jeg har med succes indlæst access databasen direkte - okey det er kun tabeler som kom med.tre_ben wrote:Jeg har med succes konverteret flere databaser fra Access til mysql ved hjælp af et Windows program jeg fandt på mysql.org. Så vidt jeg husker hed det Migration-Toolkitnetpet wrote:Findes der nogle guides/vejledning til dette ?
Nu skal jeg bare finde noget som kan lave websider på basis af indhold i databasen

Ja det lyder som en fin ide men jeg har brug for at kunde lave formular indtastninger også men det måske også muligt ?finngl wrote:>Nu skal jeg bare finde noget som kan lave websider på basis af indhold i >databasen
Du kan lave en rapport i Base og eksportere den til HTML. Evt. kan du sætte rapporten til at blive genereret automatisk via en makro.
Med venlig hilsen
Finn Gruwier Larsen
Ja var nok på udkik efter noget mere automatisk som kunne lave et web gui til en database. Altså indtastningformulare og lidt visning med udtræk fra databasen måske lidt i stil med http://fas.sfu.ca:9093/dataface men der vidst ikke så mange opensource projekter af den artfinngl wrote:Hmm, tjah, måske. Men hvis det er en egentlig web-applikation, du vil lave, vil jeg nu nok anbefale dig at overveje andre løsninger end at basere det OpenOffice. PHP f. eks. Eller Mono, som jeg selv synes er meget interessant.
Mvh.
Finn

Mysql relationer og tabeler
Æv det driller mig... jeg har oprettet en database og bruger i mysql.
Det virker når jeg opretter en ny database og definere 2 tabeler og jeg så vil forbinde dem samme med en relation - eksempelvis kunder og postnummer.
Når jeg prøver på det samme via ODBC til mysql - og en database så ser det ud som den opretter mine to tabeler inde i den oprettet mysql database.
Altså det ligner 2 tabeler i tabelen... og jeg kan ikke få lov til at lave en relation mellem de 2 tabeler.
Nogle som kender til det problem ?
Det virker når jeg opretter en ny database og definere 2 tabeler og jeg så vil forbinde dem samme med en relation - eksempelvis kunder og postnummer.
Når jeg prøver på det samme via ODBC til mysql - og en database så ser det ud som den opretter mine to tabeler inde i den oprettet mysql database.
Altså det ligner 2 tabeler i tabelen... og jeg kan ikke få lov til at lave en relation mellem de 2 tabeler.
Nogle som kender til det problem ?