Import export konvertering fra Acessdb til mysql

Brugerhjælp og support til databaser i LibreOffice Base

Moderator: Lodahl

Post Reply
netpet

Import export konvertering fra Acessdb til mysql

Post by netpet »

Jeg kan godt få indlæst access databse i OO2.0 fint men jeg vil gerne overføre den til mysql database via en odbc forbindelse.

Jeg kan også lave forbidelse til mysqldb via odbc, så jeg vil gerne ha mine tabeler kopieret over til mysql

Findes der nogle guides/vejledning til dette ?

Med Venlig Hilsen
Filip Stadler
tre_ben

Re: Import export konvertering fra Acessdb til mysql

Post by tre_ben »

netpet wrote:Findes der nogle guides/vejledning til dette ?
Jeg har med succes konverteret flere databaser fra Access til mysql ved hjælp af et Windows program jeg fandt på mysql.org. Så vidt jeg husker hed det Migration-Toolkit
Hilsen
Klaus
netpet

Re: Import export konvertering fra Acessdb til mysql

Post by netpet »

tre_ben wrote:
netpet wrote:Findes der nogle guides/vejledning til dette ?
Jeg har med succes konverteret flere databaser fra Access til mysql ved hjælp af et Windows program jeg fandt på mysql.org. Så vidt jeg husker hed det Migration-Toolkit
Jow det vil jeg da lige afprøve... jeg har med succes indlæst access databasen direkte - okey det er kun tabeler som kom med.

Nu skal jeg bare finde noget som kan lave websider på basis af indhold i databasen :-)
finngl

Post by finngl »

>Nu skal jeg bare finde noget som kan lave websider på basis af indhold i >databasen

Du kan lave en rapport i Base og eksportere den til HTML. Evt. kan du sætte rapporten til at blive genereret automatisk via en makro.

Med venlig hilsen

Finn Gruwier Larsen
netpet

Post by netpet »

finngl wrote:>Nu skal jeg bare finde noget som kan lave websider på basis af indhold i >databasen

Du kan lave en rapport i Base og eksportere den til HTML. Evt. kan du sætte rapporten til at blive genereret automatisk via en makro.

Med venlig hilsen

Finn Gruwier Larsen
Ja det lyder som en fin ide men jeg har brug for at kunde lave formular indtastninger også men det måske også muligt ?
finngl

Post by finngl »

Hmm, tjah, måske. Men hvis det er en egentlig web-applikation, du vil lave, vil jeg nu nok anbefale dig at overveje andre løsninger end at basere det OpenOffice. PHP f. eks. Eller Mono, som jeg selv synes er meget interessant.

Mvh.

Finn
netpet

Post by netpet »

finngl wrote:Hmm, tjah, måske. Men hvis det er en egentlig web-applikation, du vil lave, vil jeg nu nok anbefale dig at overveje andre løsninger end at basere det OpenOffice. PHP f. eks. Eller Mono, som jeg selv synes er meget interessant.

Mvh.

Finn
Ja var nok på udkik efter noget mere automatisk som kunne lave et web gui til en database. Altså indtastningformulare og lidt visning med udtræk fra databasen måske lidt i stil med http://fas.sfu.ca:9093/dataface men der vidst ikke så mange opensource projekter af den art
:)
netpet

Mysql relationer og tabeler

Post by netpet »

Æv det driller mig... jeg har oprettet en database og bruger i mysql.

Det virker når jeg opretter en ny database og definere 2 tabeler og jeg så vil forbinde dem samme med en relation - eksempelvis kunder og postnummer.

Når jeg prøver på det samme via ODBC til mysql - og en database så ser det ud som den opretter mine to tabeler inde i den oprettet mysql database.

Altså det ligner 2 tabeler i tabelen... og jeg kan ikke få lov til at lave en relation mellem de 2 tabeler.

Nogle som kender til det problem ?
Post Reply