fejlmeddelelse

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
Jensbn

fejlmeddelelse

Post by Jensbn »

Jeg har installerer OpenOffice 1.1.4 på omkring 20 maskiner på den skole hvor jeg er ansat. Nu har jeg på tre forskellige maskiner fået samme fejlmeddelelse: OpenOffice kan ikke startes pga. fejl ved indlæsning af konfigurationsfilen. Følgende interne fejl opstod: GetSTroage, name: "No Content"
Hvad er det, og hvad gør jeg?
Der er mange forskellige brugere som bruger maskinerne!

venligst
Jens
Agerskov

Re: fejlmeddelelse

Post by Agerskov »

Jensbn wrote:Jeg har installerer OpenOffice 1.1.4 på omkring 20 maskiner på den skole hvor jeg er ansat. Nu har jeg på tre forskellige maskiner fået samme fejlmeddelelse: OpenOffice kan ikke startes pga. fejl ved indlæsning af konfigurationsfilen. Følgende interne fejl opstod: GetSTroage, name: "No Content"
Det ville være lettere at hjælpe, hvis du havde skrevet korrekt af, da det hedder Get Storage.

Årsag: Filen Common.xcu er blevet ødelagt, hvilket i de fleste tilfælde er fordi, filen er blevet fyldt med nuller. Den er formentlig blevet ødelagt, fordi styresystemet er blevet lukket ned forkert eksempelvis ved strømafbrydelse.

Løsning: Find filen og omdøb den til eksempelvis Common.xcu.old.

Den skulle gerne i underkataloget <bruger>\registry\data\org\openoffice\Office\Common.xcu i dit eller brugerens OpenOffice.org-katalog.

Filen vil så blive genereret næste gang OpenOffice.org startes.[/b]
Der herligste hilsner
Claus Agerskov, ProFOSS - fri & åben software samt åbne standarder.
Programmør Saldi.DK, freelancer AgerCon & tidligere leder af da.OOo.
Post Reply