hej jeg har installeret openoffice og sider i OpenOffice.org Writer
og der er en kasse i starten som er 2cm inden hele vejen rundt
så er det kan man ikke ændre det for jeg har prøver at trække i den og det kan man godt men der må da være en måde hvod man kan indsætte den på noget fast
tiger1966 wrote:hej jeg har installeret openoffice og sider i OpenOffice.org Writer
og der er en kasse i starten som er 2cm inden hele vejen rundt
så er det kan man ikke ændre det for jeg har prøver at trække i den og det kan man godt men der må da være en måde hvod man kan indsætte den på noget fast
Der er tale om sidens marginer:
Formater - Side - Marginer
Der herligste hilsner
Claus Agerskov, ProFOSS - fri & åben software samt åbne standarder.
Programmør Saldi.DK, freelancer AgerCon & tidligere leder af da.OOo.
tiger1966 wrote:tak for hjælpen men den beholder bare ikke den nå man lukker prg og åbner igen er den tilbage på 2cm fra kanten
Du skal foretage de ændringer i dokumentet, som du vil have skal gælde som standard for dine tekstdokumenter og gemme dokumentet som standardtekstskabelonen.
Der herligste hilsner
lige en anden ting nå man makere en tekst fra anden sted klikker så 'ctrl + c' for kopier og sætter det ind i OpenOffice.org Writer kommer der bokse omkring det hvorfor og hvordan fjernes de
tiger1966 wrote:nå man makere en tekst fra anden sted klikker så 'ctrl + c' for kopier og sætter det ind i OpenOffice.org Writer kommer der bokse omkring det hvorfor og hvordan fjernes de
De fjernes ved at ændre på typografien. Formater - Afsnit.
Husk at bruge Rediger - Indsæt speciel... (genvejstastekombination Ctrl+Shift+V), hvis du kun vil indsætte tekst og vælg så Uformateret tekst. Så undgår du rammer og andre formateringer/typografier fra kilden.
Der herligste hilsner
Til højre for knappen INDSÆT på værktøjslinjen finder man også samme funktion. Hvis man er den gode skribent, der benytter sig af stram typografistyring, så vil man som regel skulle indsætte uformateret.