Da indhold i denne tråd ikke længer svare overens med virkeligheden, efter at det i dag er ordbogen fra Stavekontrolden der bruges i OpenOffice.org laves det om fra et "Opslag" til et "Normalt" indlæg.
Med venlig hilsen
Esben Aaberg
----
Fejl i den danske ordliste må gerne indrapporteres på:
http://da.speling.org/fejlmelding/
Hvis man mener at den godkender ord som den ikke skulle og ligeledes med manglende ord.
Har man lister af ord man ønsker inkluderet i ordlisten, så kan de sendes til: sparre@nbi.dk i en email.
Ønsker man at deltage i korrekturlæsningen af ordlisten kan man ligeledes skrive til sparre@nbi.dk med en besked om at man ønsker at deltage i det "e-postbaserede" korrekturlæsnings system.
Dette foregår ved at man melder sig til og derefter hver dag modtage en liste med ord pr. email som man korrekturlæser.
Har man spørgsmål til arbejdet med ordlisten, kan disse sendes til dsdo@hacking.dk[/url]
Fejl i den danske ordliste og deltagelse i korrekturlæsning.
Moderator: Lodahl
-
-
Har netop fået mail fra Sparre om, at jeg skal have fat i OO omkring stavekontrollen i OO 2.0
Jeg har hentet og installeret OO 2.0 på Win XP efter først at have afinstalleret tidligere versioner totalt.
Sparre foreslog mig at opdatere stavekontrol, og jeg har kigget, men jeg har ikke rigtig fundet noget sted, hvor jeg kan gøre det.
De to konkrete eksempler er
ordet "klients" bliver foreslået omdøbt til enten "klient" eller "klient s"
ordet "frankerede" bliver foreslået omdøbt til enten "frankerende" eller "frankere de"
Er der tale om, at der ligger en ældre version i pakken, eller hvad kan jeg gøre for at få en bedre virkende stavekontrol?
Steen
Jeg har hentet og installeret OO 2.0 på Win XP efter først at have afinstalleret tidligere versioner totalt.
Sparre foreslog mig at opdatere stavekontrol, og jeg har kigget, men jeg har ikke rigtig fundet noget sted, hvor jeg kan gøre det.
ordet "frankerede" bliver foreslået omdøbt til enten "frankerende" eller "frankere de"
Er der tale om, at der ligger en ældre version i pakken, eller hvad kan jeg gøre for at få en bedre virkende stavekontrol?
Steen
-
Manglende ord, men især disse pudsige forslag har holdt mig fra at bruge OpenOffice til mange gøremål i årevis. Jeg har i stedet anskaffet mig en StarOffice som licens til uddannelsesinstitutioner, da StarOffice benytter en professionelt udviklet stavekontrol mv.
Jeg kunne forestille mig at ordbogens mangler egentlig er lidt problematiske for anvendelsen i folkeskoler? Skoler mv. kan vist i øvrigt få StarOffice gratis, men den er så på engelsk. Suk.
Jeg kunne forestille mig at ordbogens mangler egentlig er lidt problematiske for anvendelsen i folkeskoler? Skoler mv. kan vist i øvrigt få StarOffice gratis, men den er så på engelsk. Suk.
-
Bedre sent end aldrig. Du kan opdatere ordbogen ved at gå i Filer -> Guider -> Installer flere ordbøger, og her følger du så guiden. Hvis den spørger om du vil opdater Guiden, så svar nej. Til sidst i guiden skal du huske at fjerne fluebenet, der hvor der står et eller andet om ikke at overskrive allerede instalerede ordbøger.Steen Jensen wrote:Sparre foreslog mig at opdatere stavekontrol, og jeg har kigget, men jeg har ikke rigtig fundet noget sted, hvor jeg kan gøre det.

Med venlig hilsen
Esben Aaberg
Esben Aaberg
-
Ny ordbog
er installeret, selv om det ikke helt forløb som jeg gættede ud fra din beskrivelse. Jeg fik ikke mulighed for at fjerne noget flueben, men den ser ud til at være opdateret, så jeg vil nu igen forsøge at anvende OO.
Med venlig hilsen
Steen
Med venlig hilsen
Steen
-
Jeg er ked af det men det er andre fejl i stavekontrol
OO er ikke gjort så at du har mulighed at selv skrive ind hvor dictionary ligger og hvilken der skal bruges. Har nu, idag, blevet helt tossed på denne pakke og fandt abiword som hvirker direkt. Nej jeg tror man må gå den pakke igennem endnu en gang. Jeg prøvede både at lade den ner fra nettet, gik ind i funktioner, stillede allt enligt manualen, den bruger stadigvek det engelske leksikon. Prøvede ogse at bruge offline uden forskel. Till sist prøvede jeg at manuelt indstallere og da siger OO at det er fejl fil jeg indstallerer. Den vil finde en .txt fil. Jeg søger den over hele installation og de txt-filer jeg finder indeholder ingen dictionary. Kun read-me filer.
Nej kig lige på Abiword. De har fået denne at virke i windows.
Nej kig lige på Abiword. De har fået denne at virke i windows.
Ordbog i OO.org 2.1
På Guruerne.dk har vi lavet en kort video (100% gratis), som beskriver netop installationen af ordbøger i OOorg2.1
Brug det hvis I vil!