Jeg skriver til dette forum da jeg ikke klarer å få lagt inn spørsmål i det norske forum til OpenOffice. Jeg er registrert medlem der, men det har vært umulig for meg å få logget inn på forumet, å få kontakt med den norske administrator av forummet har også vært umulig. Men så til mitt spørsmål:
I OpenOffice 2.0 norsk utgave er det hele 17 ordbøker som er levert med programmet. Strengt tatt har jeg bare brukt for den ene norske. Jeg mener å ha lest et sted at for mange ordbøker installert vil forårsake at progammet vil bruke lenger tid på å starte opp. På min pc bruker OpenOffice mye lenger tid på å starte enn Office-pakken til Microsoft.
Vet noen om det som jeg her har skrevet har rot i virkeligheten, og om så er tilfelle, hvordan kan jeg få avinstallert de ordbøkene som jeg ikke har bruk for.
Takker for eventuelle svar.
Vennlig hilsen
rohjelm fra Norge.
Avinstallering av ordbøker i OpenOffice
Moderator: Lodahl
Re: Avinstallering av ordbøker i OpenOffice
Jeg har også hørt de rygter, men om det har noget på sig skal jeg lade være usagt!rohjelm wrote:Jeg mener å ha lest et sted at for mange ordbøker installert vil forårsake at progammet vil bruke lenger tid på å starte opp. På min pc bruker OpenOffice mye lenger tid på å starte enn Office-pakken til Microsoft.
Der findes ikke nogen funktion til at afinstallere ordbøger med.rohjelm wrote:Vet noen om det som jeg her har skrevet har rot i virkeligheten, og om så er tilfelle, hvordan kan jeg få avinstallert de ordbøkene som jeg ikke har bruk for.
Takker for eventuelle svar.
Men du kan slette ordbøgerne ved først at fjerne dem fra konfigurationsfilen $ProgramFiles$\OpenOffice.org 2.0\share\dict\ooo\dictionary.lst, Husk først at tage en backup af filen, og derefter slette de tilhørende filerne fra samme bibliotek.
Med venlig hilsen
Esben Aaberg
Esben Aaberg
-
Afinstallering af ordbøger
Så tilfældigivs dit indlæg og måske kan kan du bruge følgende fra den danske version:
Indstillinger->Sprogindstillinger->Skrivehjælp
her er nogle felter, hvor der kan være forskellige ordbøger angivet, og hvor man også kan vælge Slet.
Med venlig hilsen
Steen
Indstillinger->Sprogindstillinger->Skrivehjælp
her er nogle felter, hvor der kan være forskellige ordbøger angivet, og hvor man også kan vælge Slet.
Med venlig hilsen
Steen