Avinstallering av ordbøker i OpenOffice

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
rohjelm

Avinstallering av ordbøker i OpenOffice

Post by rohjelm »

Jeg skriver til dette forum da jeg ikke klarer å få lagt inn spørsmål i det norske forum til OpenOffice. Jeg er registrert medlem der, men det har vært umulig for meg å få logget inn på forumet, å få kontakt med den norske administrator av forummet har også vært umulig. Men så til mitt spørsmål:

I OpenOffice 2.0 norsk utgave er det hele 17 ordbøker som er levert med programmet. Strengt tatt har jeg bare brukt for den ene norske. Jeg mener å ha lest et sted at for mange ordbøker installert vil forårsake at progammet vil bruke lenger tid på å starte opp. På min pc bruker OpenOffice mye lenger tid på å starte enn Office-pakken til Microsoft.

Vet noen om det som jeg her har skrevet har rot i virkeligheten, og om så er tilfelle, hvordan kan jeg få avinstallert de ordbøkene som jeg ikke har bruk for.
Takker for eventuelle svar.

Vennlig hilsen
rohjelm fra Norge.
esbe0184
Site Admin

Re: Avinstallering av ordbøker i OpenOffice

Post by esbe0184 »

rohjelm wrote:Jeg mener å ha lest et sted at for mange ordbøker installert vil forårsake at progammet vil bruke lenger tid på å starte opp. På min pc bruker OpenOffice mye lenger tid på å starte enn Office-pakken til Microsoft.
Jeg har også hørt de rygter, men om det har noget på sig skal jeg lade være usagt!
rohjelm wrote:Vet noen om det som jeg her har skrevet har rot i virkeligheten, og om så er tilfelle, hvordan kan jeg få avinstallert de ordbøkene som jeg ikke har bruk for.
Takker for eventuelle svar.
Der findes ikke nogen funktion til at afinstallere ordbøger med.
Men du kan slette ordbøgerne ved først at fjerne dem fra konfigurationsfilen $ProgramFiles$\OpenOffice.org 2.0\share\dict\ooo\dictionary.lst, Husk først at tage en backup af filen, og derefter slette de tilhørende filerne fra samme bibliotek.
Med venlig hilsen

Esben Aaberg
Steen Jensen

Afinstallering af ordbøger

Post by Steen Jensen »

Så tilfældigivs dit indlæg og måske kan kan du bruge følgende fra den danske version:

Indstillinger->Sprogindstillinger->Skrivehjælp

her er nogle felter, hvor der kan være forskellige ordbøger angivet, og hvor man også kan vælge Slet.

Med venlig hilsen

Steen
Post Reply