Hej alle derude,
er der nogen af jer der har kendskab til om der findes en funktion lidt hen af samme type som i FireFox (tabbed browsing) i OpenOffice.org (writer eller tilsvarende), således at man kan have flere dokumenter åbent i "samme vindue" og dermed have samme nemme funktionalitet som eks. Mindjets Mindmanager og/eller FireFox.
Tabbed documents
Moderator: Lodahl
-
Re:Tabbed documents
Det er en funktion, der vist er på vej efter "utallige opfordringer" (Fandtes i øvrig i Lotus AmiPro for laaaang tid siden). Måske husker jeg forkert, men der var vist en programmør på opgaven i forbindelse med Googles fremragende Summer of Code projekter.
Deadline ved jeg ikke om er kendt, men det ville være en lækker funktion, især til alle os der arbejder med komplekse dokumenter opdelt i hoveddokumenter og underdokumenter; jeg vill elske at have de forskellige dokumenter handy på den måde der. Firefox har vist at det er noget folk kan li' og finde ud af!
Deadline ved jeg ikke om er kendt, men det ville være en lækker funktion, især til alle os der arbejder med komplekse dokumenter opdelt i hoveddokumenter og underdokumenter; jeg vill elske at have de forskellige dokumenter handy på den måde der. Firefox har vist at det er noget folk kan li' og finde ud af!
-
Sjovt nok fandtes funktionen også i StarOffice for laaang tid siden, nemlig i StarOffice 5.x:Kaaredyret wrote:Det er en funktion, der vist er på vej efter "utallige opfordringer" (Fandtes i øvrig i Lotus AmiPro for laaaang tid siden). Måske husker jeg forkert, men der var vist en programmør på opgaven i forbindelse med Googles fremragende Summer of Code projekter.

Det blev droppet i OpenOffice.org 1.0/StarOffice 6; nu skulle programmet ligne alle de andre

I gamle dage stod valget mellem SDI (tænk OpenOffice.org) og MDI (tænk Microsoft Access). Man gik væk fra MDI over til SDI fordi folk ikke kunne finde ud af konceptet "undervinduer".
OpenOffice er gået fra MDI til SDI ligesom så mange andre - og det viste skærmbillede er det gamle MDI udseende. MDI er dog ikke det samme som tabbed browsing, idet tabbed browsing ikke giver mulighed for frit flydende vinduer inde i det store vindue. Jeg er enig i, at tabs er gode - jeg ville her bare lige forklare, at det viste skærmbillede ikke er 100% magen til det vi ser i Firefox.
Lars.
OpenOffice er gået fra MDI til SDI ligesom så mange andre - og det viste skærmbillede er det gamle MDI udseende. MDI er dog ikke det samme som tabbed browsing, idet tabbed browsing ikke giver mulighed for frit flydende vinduer inde i det store vindue. Jeg er enig i, at tabs er gode - jeg ville her bare lige forklare, at det viste skærmbillede ikke er 100% magen til det vi ser i Firefox.
Lars.