Word har en funktion hvor man markere en et tekst område, denne kan så appliceres på et nyt markeret tekst område (format pensel)
HAr oOo noget lignende ?
kopier typografi
kopier typografi
Ja, OOo har en sådan kopieringsfunktion, men da dem der har skrevet det er meget glade for typografier (der da også er bedst i det lange løb, skal man lige omkring typografi først, så vidt jeg kan se. Gør således:
1. Formatter dit tekst afsnit. som du vil have den til at se ud
2. Åbn Typografivinduet (F11)
3 Sæt markøren et sted i din tekst med den rigtige formatering.
4 I øverste højre hjørne af typografivinduet vælger du 'opret typografi fra markeringen' og giver den et navn
5 Du kan nu vælge den nye typografi og derefter malerbøtten til at hælde formatering ud over afsnit.
[/list]
1. Formatter dit tekst afsnit. som du vil have den til at se ud
2. Åbn Typografivinduet (F11)
3 Sæt markøren et sted i din tekst med den rigtige formatering.
4 I øverste højre hjørne af typografivinduet vælger du 'opret typografi fra markeringen' og giver den et navn
5 Du kan nu vælge den nye typografi og derefter malerbøtten til at hælde formatering ud over afsnit.
[/list]
Torkil Bladt, Slagelse
Re:kopier typografi
Tusinde tak Torkil
Ikke helt så elegant som jeg husker det fra Word, men en start.
Ikke helt så elegant som jeg husker det fra Word, men en start.
Re:kopier typografi
OpenOffice 2.0 har nu også en Formatpensel - den fungerer præcist lige så elegant som den i Word
Tip: Hvis du skal bruge den samme formatering flere steder dobbeltklikkes på Formatpenslen.

Tip: Hvis du skal bruge den samme formatering flere steder dobbeltklikkes på Formatpenslen.