Bruger Windows XP.
Har netop installeret OpenOffice 2.
Når jeg åbner filer i Calc, tager det op mod 1 minut, før jeg kan arbejde med regnearket. Af Joblisten fremgår det, at OpenOffice 2 bruger hele CPU kapaciteten i det tidsrum, samtidig med at der står: Programmet svarer ikke.
Jeg forstår det ikke, fordi min PC så rigelig opfylder mindste kravene.
Er der nogen der har forslag til årsag/løsning?
Generelt problem med Calc i XP
Moderator: Lodahl
-
Re:Generelt problem med Calc i XP
Det er lidt svært at gætte sig til problemets rod, når vi ikke ved hvilke filer der er tale om.
Er det Excel filer? Er de store i filstørrelse eller blot antal rækker osv? Er der mange formler i? mv.
Hvad at åbne og gemme store filer angår, så har OOo desværre stadig et stort "forbedringspotentiale".
Er det Excel filer? Er de store i filstørrelse eller blot antal rækker osv? Er der mange formler i? mv.

Hvad at åbne og gemme store filer angår, så har OOo desværre stadig et stort "forbedringspotentiale".
Mere om: Generelt problem med Calc i XP
Filerne er oprindeligt oprettet i MS Excel engang midt i 1990'erne, siden redigeret i OpenOffice1. Excel-filen er på 64 kb, Openoffice1 filen er på 20 kb. Disse filer bliver i OpenOffice 2 til 137 kb.
Det er forskellige udgaver af familiens budget og derfor ikke voldsom mange formler.
Det er forskellige udgaver af familiens budget og derfor ikke voldsom mange formler.
Har du fyldt din hukommelse op med alle mulige andre programmer? Hvor mange programmer er der i joblisten, og hvor meget fylder de 5-10 største?
Hukommelse forbruget til de 10 største programmer er 72 MB.
Jeg har en mistanke om, at det er filernes historie, der er problemet. (Oprindelig opretttet i MS Excel for ca 10 år siden). Er der en som har en stor ods fil som jeg må låne og se om der også er problemer med sådan en?
e-mail: n-sch@mail.dk
Jeg har en mistanke om, at det er filernes historie, der er problemet. (Oprindelig opretttet i MS Excel for ca 10 år siden). Er der en som har en stor ods fil som jeg må låne og se om der også er problemer med sådan en?
e-mail: n-sch@mail.dk
Problemet er identificeret
Der er tilsynelande et problem med at åbne regneark, der er oprettet i gamle versioner af MS Excel.
Min mistanke om, at det var filernes historie, der var problemet, har vist sig at være rigtig. Jeg har oprettet et nyt ods regneark og kopieret data fra det gamle regneark derover i, og problemet er dermed løst, bortset fra en detalje, at jeg mister den oprindelige formatering.
Min mistanke om, at det var filernes historie, der var problemet, har vist sig at være rigtig. Jeg har oprettet et nyt ods regneark og kopieret data fra det gamle regneark derover i, og problemet er dermed løst, bortset fra en detalje, at jeg mister den oprindelige formatering.