Stavekontrol i DEB udgaven af OOo (Linux)

Skriv et indlæg her, hvis du tror du har fundet en fejl i LibreOffice, eller hvis du har forslag til rettelser i den danske oversættelse.

Moderator: Lodahl

Post Reply
Kaaredyret

Stavekontrol i DEB udgaven af OOo (Linux)

Post by Kaaredyret »

Installerer man dansk OOo fra da.openoffice.org (eller installerer man ordbøgerne fra den udenlandske server der har ordbøgerne i deb format), så sættes default sproget for disse ordbøger til bulgarsk.

Det ser man dog ikke når man trykker F7, der kan man blot se at der intet sprog er angivet.

Ubuntu Linux 5.10
Ubuntu bruger

Har ikke samme problem

Post by Ubuntu bruger »

Jeg fik OO preinstalleret med ubuntu 5.10 unstable, men jeg har ikke oplevet samme problem som dig.. Har du valgt bulgarsk som et sprog i andre henseende?
Kaaredyret

Post by Kaaredyret »

Nej, slet ikke. Men du skal være opmærksom på at den OOo der følger med Ubuntu er ændret en smule i sammenligning med den officielle, som jeg bruger i stedet.

Den danske officielle, som er den man henter fra da.openoffice.org, er baseret på nogle sprogpakker fra en udviklingsserver i Tjekkiet (ftp.linuz.cz) hvor der åbenbart finder noget udvikling sted. Jeg har oplevet med bulgarsk problemet løbende på Ubuntu 5.04 under udviklingen af OOo 2.0, men regnede med at det var midlertidige problemer og at det havde med programmørens oprindelse at gøre. Det er dog sammen problem på en komplet nyinstalleret Ubuntu 5.10.
Post Reply