Har netop opdateret til OO 2.0 på Win XP og ville flytte min dokumentskabelon over fra MS Office Word. I den indgår en skrift i kontur (altså omrids men hul indvendig).
Når jeg vælger dette, vises det godt nok i Tegnboksen og på siden på skærmen, men når jeg printer ud på min HP IIP+, er det ikke kontur men fed skrift (altså udfyldt).
Lægger den lige her, så jeg kan få at vide, om jeg eventuelt skal rapportere videre eller?
Steen
Skrifttype - fejl i print
Moderator: Lodahl
-
Re:Skrifttype - fejl i print
Det kan være en konflikt med din printerdriver - har du prøvet at udskrive på en printer fra et andet mærke?
-
Når nu det hele tiden har virket i MS Office, tvivler jeg på, det kan være en konflikt med printerdriver.
Jeg er selv programmør, og min erfaring er, at mange printerdrivere er fejlbehæftede, og at man skal gøre sig alle mulige anstrengelser for at undgå disse fejl.
Om fejlen ligger i Windows eller i selve driveren ved jeg ikke, men den forsvinder ofte ved at skifte driver eller printer.
Nogle udskriftsmoduler til software udvikling er i stand til at kompensere for de mest kendte fejl.
Dit argument med, at det virker med Microsoft Office er derfor desværre irrelevant mht. at få fundet årsagen til dit problem.
Om fejlen ligger i Windows eller i selve driveren ved jeg ikke, men den forsvinder ofte ved at skifte driver eller printer.
Nogle udskriftsmoduler til software udvikling er i stand til at kompensere for de mest kendte fejl.
Dit argument med, at det virker med Microsoft Office er derfor desværre irrelevant mht. at få fundet årsagen til dit problem.
-
Det drejer sig altså om, at jeg skal skifte officepakke og ikke om at begynde at udskifte mit operativsystem og drivere.
Det drejer sig om en omkring 10 år gammel printer, der fungerer problemfrit med Microsoft Office 2003 på Win XP pro, hvorfor jeg vil tillade mig at se bort fra dit forslag.
Det drejer sig om en omkring 10 år gammel printer, der fungerer problemfrit med Microsoft Office 2003 på Win XP pro, hvorfor jeg vil tillade mig at se bort fra dit forslag.
Mit forslag havde til formål at finde årsagen til problemet. Når man har fundet årsagen, kan man så gøre noget ved det, og afhjælpningen behøver ikke at være lig med det, der fandt årsagen.