Microsoft Publisher filer

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
Guest

Microsoft Publisher filer

Post by Guest »

Kan jeg arbejde med publisher filer i open office? i så fald kan jeg nemlig helt skippe min office pakke fra microsoft :D
Agerskov

Re: Microsoft Publisher filer

Post by Agerskov »

Anonymous wrote:Kan jeg arbejde med publisher filer i open office? i så fald kan jeg nemlig helt skippe min office pakke fra microsoft :D
Nej

Microsoft Publisher er et meget lukket format, som, så vidt jeg ved, ikke er blevet "reverse-engineered" - og dermed ikke understøttes af andre programmer.
Der herligste hilsner
Claus Agerskov, ProFOSS - fri & åben software samt åbne standarder.
Programmør Saldi.DK, freelancer AgerCon & tidligere leder af da.OOo.
Kaaredyret

Re:Microsoft Publisher filer

Post by Kaaredyret »

Hold øje med Scribus, der lige nu blot findes til Linux, men som snart skulle dukke op i en Windows version.

Det er et DTP program der er meget lovende og brugbart, og som modsat OpenOffice understøtter SVG filer på smukkeste vis. (Især relevant for de der tegner i InkScape).
helen

Post by helen »

Det vil jeg gøre, publisher har jeg brugt i mange år til at lave blade i, men vedblive med at betale for opgraderinger af den grund er for dumt.

Tak for rådet.
Agerskov

Post by Agerskov »

helen wrote:Det vil jeg gøre, publisher har jeg brugt i mange år til at lave blade i, men vedblive med at betale for opgraderinger af den grund er for dumt.
Hvis det kun er i et mindre omfang, så kan OpenOffice.org Draw bruges. Dog mangler jeg muligheden for at forbinde tekstbokse med hinanden, så teksten flyder fra den ene til den anden. Det virker i OOo Writer! Hjælp med at få den funktionalitet med i kommende udgaver af Draw ved at stemme på Text flow from text box to text box (issue 25732).
Der herligste hilsner
Claus Agerskov, ProFOSS - fri & åben software samt åbne standarder.
Programmør Saldi.DK, freelancer AgerCon & tidligere leder af da.OOo.
Post Reply