Parameter substitution

Brugerhjælp og support til makroer i LibreOffice Basic

Moderators: Lodahl, LarsBrandi

Post Reply
lapont

Parameter substitution

Post by lapont »

Jeg har lavet et regneark i ooo Calc 1.1.4. Det indeholder en form med en underform. 'Overformen' indeholder enTableControl, som viser en MySQL tabel. 'Underformen' indeholder en TableControl, som viser resutatet af en SQL query, som afhænger af indholdet i den aktuelle linie i tabellen i overformen. Når jeg skifter linie i tabellen i overformen, skifter altså også indholdet i tabellen i underformen.
For at få dette til at virke skal man aktivere Parameter Substitution i Ooo. Det gøres med en macro i Ooo 1.1.4.

Nu vil jeg gerne have dette ark til at virke i Ooo 2.0-pre, men makroen, som aktiverer Parameter Substitution ser ikke ud til at virke i 2.0-pre.

Er der nogen, som ved hvordan man aktiverer Parameter Substitution i Ooo 2.0 ??

Lapont
LarsBrandi

Parameter substitution

Post by LarsBrandi »

Nu står der ikke dirkete om du har prøvet den af i Ooo 2.0. Jeg mener, ganske vist løseligt, at parametersubsitution ikke skulle være nødvendigt længere. Jeg har i ganske lang tid brugt 1.1.3 og 1.1.4 uden den makro der gjorde parameter substition nødvendig.
mvh

Lars Brandi Jensen
lapont

Re: Parameter substitution

Post by lapont »

LarsBrandi wrote:Nu står der ikke dirkete om du har prøvet den af i Ooo 2.0. Jeg mener, ganske vist løseligt, at parametersubsitution ikke skulle være nødvendigt længere. Jeg har i ganske lang tid brugt 1.1.3 og 1.1.4 uden den makro der gjorde parameter substition nødvendig.
Problemet har løst sig selv. Jeg bruger Suse 9.3 og Ooo 2.0 Novell Edition. Da jeg For nogle dage siden opdaterede mit system, blev Ooo 2.0-pre opdateret til 1.9.125 og nu virker det, som det skal.

Jeg havde kørt den omtalte makro før opdateringen, og nu ved jeg ikke, om det var nødvendigt. Som jeg forstår det, skal makroen køres én gang pr. database, og så er makrosubstitution herefter mulig på denne database. Måske ville det også virke nu, selv om jeg ikke havde kørt makroen. Hvem ved???

Lapont
Post Reply