OpenOffice på terminalserver

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
Søren 10

OpenOffice på terminalserver

Post by Søren 10 »

Sidder og leger med en OpenOffice installation på en Windows2003 terminalserver. Det er blevet installeret og ser ud til at virke, men....
Der er det problem, at når flere klienter logger sig på, så kommer der en meddelelse der minder om det her:

Enten er dine personlige indstillinger låst eller også bruger en anden bruger programmet. ...Og så noget med at man kan risikere, at data går tabt og at man skal sørge for at bruger xxxx ikke bruger programmet.

Det må være noget der skal indstilles på serveren i forbindelse med OpenOffice, så den kan håndtere flere samtidige brugere af programmet.

Kender nogen mon til det?
p0rnflake

Re:OpenOffice på terminalserver

Post by p0rnflake »

Husker du at sætte din user session i install mode - inden du installerer programmet ???

fra en kommando prompt:

change user mode /install

>> installer openoffice (vælg flerbruger installation) <<

change user mode /execute

Det virker for mig...
Guest

Re: OpenOffice på terminalserver

Post by Guest »

Søren 10 wrote:Sidder og leger med en OpenOffice installation på en Windows2003 terminalserver. Det er blevet installeret og ser ud til at virke, men....
Der er det problem, at når flere klienter logger sig på, så kommer der en meddelelse der minder om det her:

Enten er dine personlige indstillinger låst eller også bruger en anden bruger programmet. ...Og så noget med at man kan risikere, at data går tabt og at man skal sørge for at bruger xxxx ikke bruger programmet.

Det må være noget der skal indstilles på serveren i forbindelse med OpenOffice, så den kan håndtere flere samtidige brugere af programmet.

Kender nogen mon til det?
Jeg har set noget ligende med Corel pakken. Der var det fordi brugeradgangen til mappen ikke var sat til write. Det kunne også være det. Så kan den ikke skrive brugernes profiler.

MVH. Martin Jensen.
donnerborg

openoffice på terminalserver

Post by donnerborg »

der er en parameter som skal stilles
jeg fik for et par år tilbage lavet det
nu har vi skiftet system/servere vha et firma. og selvfølgelig har vi glemt den detalje.
men jeg mener at det er noget med at star/openoffice skal startes med
en parameter ala bindestreg eller slash og så nolock eller nolockfile
men det er glemt - kan ikke finde mail med det eller et papir
så hvis en finder det så sig til.

det var en anden ting der blev nævnt - noget med corel og ret til at skrive.
hvis i oplever at internet explorer laver vinduer uden tekster i menulinier m.m. - så er det fordi windows åbner en font i c:\windows\fonts med brugerens rettigheder - derfor skal der forbrugere være adgang til dette bibliotek.

Hans
nmn

openoffice på terminalserver

Post by nmn »

Hej I OpenOffice 1.1.x skal du bruge -net når du installere første gang! og så lave en "user install" første gang programmet startes pr. bruger!

Med OpenOffice 2.0 skulle det være mere lige til! men det kan jeg skrive nærmere om om en uges tid ;-) hvor jeg opgradere alle vores terminal servere fra V1.1.2 til V2.0
Venlig Hilsen

Niels
Post Reply