Jeg har nu kæmpet og kæmpet med at finde ud af hvordan writer fungerer og er ved at rive hårene ud af hovedet.
Jeg har de vildeste problemer med at lave meget simple ting som at indsætte sidetal, at ændre sidefod etc.
Jeg ønsker bare at indsætte et footerlinie og derunder sidetal og det vil ikke virke.
Jeg er ved at tro at problemerne måske skyldes at dokumentet er baseret på en skabelon for hvis jeg laver et nyt blankt default dokument kan jeg godt få lov via "format-side" at vælge sidefod, og under "flere" at vælge linie fra etc.
Mit problem er at når jeg med mit nuværende dokument indsætter sidefod via "format-side" så får jeg to vandrette linier og der er INTET der kan ændrer ved det. Hvis jeg går ind under "flere" hvor der er valgmuligheder for sidefoden og ændrer noget og vælger ok så er disse ændringer væk når jeg vælger "flere" igen. Det er såå frustrerende at jeg er ved at gå amok.
Jeg har så prøvet at lave ændringerne i skabelonen for dokumentet men det virker heller ikke......
Ved ikke om det er en GIGA bug men jeg vil være meget taknemmelig hvis nogen kunne hjælpe, stort speciale der skal afleveres om 2 dage, damn....
Kan man evt gøre dokumentet uafhængigt af den oprindelige skabelon eller hvad ?
Det er ikke en mulighed at flytte det hele over i et nyt dokument, for mange sider og alt for mange figurer der ændres i kvallitet ved klippe klistre har jeg også fundet ud af.
Så jeg håber virkelig nogen kan hjælpe..
Venlig hilsen
Jakob
Template og footer problemer i overflod......
footers
Jeg er ikke helt klar over problemstillingen:
I mine dokumenter, nye eller game, med eller uden templeates viker følgende perfekt:
'Indsæt->sidefod-> standard' og senere 'Indsæt-<felter-> sidetal'. Jeg kan så skrive side før sideantal, samt hvad jeg ellers vil. Jeg synes Starndard er for høj så jeg retter den via højreklik: 'afsnit' til en pænere størrelse.
Virker det ikke hos dig?
Venlig hilsen Jes Drost Nissen
I mine dokumenter, nye eller game, med eller uden templeates viker følgende perfekt:
'Indsæt->sidefod-> standard' og senere 'Indsæt-<felter-> sidetal'. Jeg kan så skrive side før sideantal, samt hvad jeg ellers vil. Jeg synes Starndard er for høj så jeg retter den via højreklik: 'afsnit' til en pænere størrelse.
Virker det ikke hos dig?
Venlig hilsen Jes Drost Nissen
easy one

Vh
Lars
[/img]
Re: easy one
foroven
Lars wrote:har haft samme problem. Bemærk at der i OpenOffice er forskel på formatering af side og formatering afsnit. Marker din tekst (evt. hele dokumentet) højreklik og vælg først side så afsnit. Ved begge skal du under fanebladet "kanter" finde menupunktet "linjeplacering" og her vælge "sæt ingen kant" for at undgå de to overskriftsstreger. Herefter skulle du gerne kunne indsætte sidetale som vist forneden.
Vh
Lars
[/img]
Re: footers
Jeg har fået det til at virke nu, var sgu lidt desperat der men tak for hjælpen. Det var simpelhen fordi man kan sætte footer på både for afsnit og for side, og det gav nogle problemer.jdnissen wrote:så skrive side før sideantal, samt hvad jeg ellers vil. Jeg synes Starndard er for høj så jeg retter den via højreklik: 'afsnit' til en pænere størrelse.
Virker det ikke hos dig?
Den footer jeg var ved at blive vanvittig over var der da jeg jo ikke kunne se den angivet i kontrolpanelet var en "afsnits" footer, hvor jeg rodede i sidefooter.
Derudover har jeg opdaget at en del problemer skyldes at der midt i mit lange dokument var et sideskift. Jeg har en liggende side der og det at den havde en anden sideformatering bevirkede at automatisk figurnr tildeling blev ødelagt.
Men tak for hjælpen
Re: easy one
Præcis tak for det.Lars wrote:har haft samme problem. Bemærk at der i OpenOffice er forskel på formatering af side og formatering afsnit.
Vh
Lars
[/img]
Jeg er nu langsomt ved at fatte hvad der har givet mig mange problemer i det hele taget. Det med den herakiske opbygning og man kan lave det samme på mange niveauer. Muligvis smart når man vænner sig til det men det gav godt nok meget hovedbrud.
MEn du har ret jeg rodede med dobbelte footer og samme problematik gjorde sig gældende mht sidenummer og figurnumre.
Men nu er der kommet styr på det.
:0)