Har hentet Mac OS X (X11) Mac OS X (X11) - v1.1.2 (82MB) fra da.openoffice.org.
har udpakket den, og via en terminal kørt ./setup i OO mappen, men får konstant at vide at image not found
Dette er hvad der skrives i terminalen:
--------------------------------------------------------------------------- Terminal
mini:~/Desktop/OOo_1.1.2_Macosx_install_da "Fjernet"$ ./setup
dyld: Library not loaded: /usr/X11R6/lib/libX11.6.dylib
Referenced from: /Users/"fjernet"/Desktop/OOo_1.1.2_Macosx_install_da/./setup
Reason: image not found
Trace/BPT trap
mini:~/Desktop/OOo_1.1.2_Macosx_install_da "Fjernet"$ ./install
Installation starting, please be patient ...
dyld: Library not loaded: /usr/X11R6/lib/libX11.6.dylib
Referenced from: /Users/"Fjernet"/Desktop/OOo_1.1.2_Macosx_install_da/./setup
Reason: image not found
./install: line 139: 2054 Trace/BPT trap ./setup -v -nogui -r:${TMPFILE}
Installation Completed
mini:~/Desktop/OOo_1.1.2_Macosx_install_da "Fjernet"$
--------------------------------------------------------------------------------Terminal
Nogen som har en forkalring andet end at den ikke kan finde imaget? (hvilket image er det der mangler, da ligger en masse f0_Oxx (xx = nummer))
Setup guiden er ikke meget bevendt, da den bare siger man skal ./setup
Installation på Mac OS X
Moderator: Lodahl
Re:Installation på Mac OS X
Fik den installeret, det var åbenbart den x11 der lå på Tiger DVD'en og ikke den der kunne hentes fra Apple's hjemme side.
Og jeg skulle bruge ./install da ./setup ikke virkede
Men har fået et problem, jeg kan ikke finde openoffice mappen, så jeg kan starte programmet.
der står i manualen at jeg skal skrive ./soffice i terminal i den mappe hvor OO er installerert, men har søgt efter openoffice mappen og soffice men kan ikke finde den.
Og jeg skulle bruge ./install da ./setup ikke virkede
Men har fået et problem, jeg kan ikke finde openoffice mappen, så jeg kan starte programmet.
der står i manualen at jeg skal skrive ./soffice i terminal i den mappe hvor OO er installerert, men har søgt efter openoffice mappen og soffice men kan ikke finde den.
har fået det installeret, problemerne var grundet min egen uerfaring med Mac (fikd en i fredags 19/8)
Endte med at bruge NeoOfficeJ http://www.neooffice.org/
Som er OpenOffice, men bare med en"ordenlig" installer
Som er OpenOffice, men bare med en"ordenlig" installer
Installation i mac os X 10.4
Kan man ikke bare installere ved at trække .dmg over i programmappen, som alle andre programmer til mac os X.
- Så det måske derfor min OO 2.0 ikke vil starte op?

//madzzoni
- Så det måske derfor min OO 2.0 ikke vil starte op?

//madzzoni
Open office... på macosx ikke rart
Jeg vil først sige jeg har brugt openoffice til xp i et årstid og har været super tilfreds med resultattet, så det var helt naturligt at forsætte når nu jeg fik taget mig sammen og købt en mac (arbejder meget med film osv.)
Jeg er endt med, efter at have arbejdet med openoffice på x11 i 3 timer og er stadigvæk ikke tilfreds med resultatet, at droppe det helt...
Det er alt for kompliceret og har ikke virket efter hensigten... indtil videre.
Indrømmet mit brug af mac har altid været lettere overfladisk og ikke i dybden som mit kendskab til XP og linux platforme.
Men er meningen ikke at det skal være let anvendeligt og et stærkt alternativ til blandt andet MS office... jeg synes min tid er bedre værd en 3 timer og stadigvæk ikke være tilfreds, så er det trods alt nemmere at købe MS office til de 1500 en studie licens koster, hvis man er så heldig.
Det er lidt trist at jeg må bruge MS office efter 12 måneder også på en mac
Men tak for et super program til XP som kun kan anbefales....
Nu faldt jeg lige over NeoOffice som skulle være lavet native til macosx, med dansk interface, uheldigvis er det basseret på en ældere version end openoffice, men synes alligevel det skal have en chance...
Men konklusionen må være at at x11 er noget sjusk...
Jeg er endt med, efter at have arbejdet med openoffice på x11 i 3 timer og er stadigvæk ikke tilfreds med resultatet, at droppe det helt...
Det er alt for kompliceret og har ikke virket efter hensigten... indtil videre.
Indrømmet mit brug af mac har altid været lettere overfladisk og ikke i dybden som mit kendskab til XP og linux platforme.
Men er meningen ikke at det skal være let anvendeligt og et stærkt alternativ til blandt andet MS office... jeg synes min tid er bedre værd en 3 timer og stadigvæk ikke være tilfreds, så er det trods alt nemmere at købe MS office til de 1500 en studie licens koster, hvis man er så heldig.
Det er lidt trist at jeg må bruge MS office efter 12 måneder også på en mac

Men tak for et super program til XP som kun kan anbefales....
Nu faldt jeg lige over NeoOffice som skulle være lavet native til macosx, med dansk interface, uheldigvis er det basseret på en ældere version end openoffice, men synes alligevel det skal have en chance...
Men konklusionen må være at at x11 er noget sjusk...
Re: Open office... på macosx ikke rart
På mac ja!mamo wrote: Men konklusionen må være at at x11 er noget sjusk...