Vi nærmer os OpenOffice.org 2.0 og har brug for din mening

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

esbe0184
Site Admin

Roadmap

Post by esbe0184 »

vels wrote:Findes der roadmap for version 2.0 hvor man kan se hvornår de forventer at 2.0 bliver stable? har kigger på openoffice.org men syndes ikke jeg kan finde et.
http://development.openoffice.org/releases/

Dog afviges de til tider!
Med venlig hilsen

Esben Aaberg
ejvindh

Re:Vi nærmer os OpenOffice.org 2.0 og har brug for din menin

Post by ejvindh »

Hvis OpenOffice-writer fik implementeret en "Vis-koder" feature (a la WordPerfect), så skulle denne bruger ikke tøve mange sekunder i at blive en inkarneret OOo-bruger :D 8)
Guest

Endnu en mangel

Post by Guest »

Hej

jeg er generelt glad for 1.4 men der er nogle MEGET uhensigtsmæssige ting man bliver opmærksom på hen ad vejen, og det er ikke rettet i 1.98.

Jeg bruger mange figurer, med billedtekst og automatisk figurnummerering. Denne funktion er dog så godt som ubrugelig fordi den ikke er gennemtænkt. Man har kun mulighed for at bruge det figurnummer som bliver foreslået af programmet, hvis man har brug for at starte ved et bestemt nr, eller lave et hul i rækken så kan man glemme det.

Det skulle da selvfølgeligt være lavet som en nummereret liste, hvor man selv kan bestemme hvad startnummeret skal være.

Dette er ret uhensigtsmæssigt og jeg håber det er noget der bliver ændret på et tidspunkt, det ser ikke ud til at det er blevet gjort i 1.98.

Venlig hilsen

Jakob
knud aagaard

Post by knud aagaard »

ejvindh wrote:Hvis OpenOffice-writer fik implementeret en "Vis-koder" feature (a la WordPerfect), så skulle denne bruger ikke tøve mange sekunder i at blive en inkarneret OOo-bruger :D 8)
Hej
Dette synspunkt kan ikke få for meget støtte. :wink:
Mvh.
Knud Aagaard.
Zimmer Gade

Post by Zimmer Gade »

Jeg har vel i en 3-4 måneder haft openoffice downloaded.
Jeg synes det er fremragende, at man kan gå på internettet og downloade et program som dette. Man sparer adskillige 1000 kr på den måde. jeg kan næsten ærge mig over at jeg i forvejen havde Wordperfect Office installeret, for det har gjort, at jeg ikke for alvor er kommet igang med openoffice. Jeg bruger for det meste regneark, og i openoffice calc kan jeg ikke opdele et vindue således at jeg kan bruge de 2 vinduer uafhængig af hinanden! Eks. ark1 i det øverste, og ark2 i det nederste med hver deres rullebjælker (op,ned og højre, venstre).
Det er i mine øjne en fejl i et ellers fremragende program. :cry:
pertorp

nyt vindue

Post by pertorp »

Prøv at vælge nyt vindue i Vinduemenuen. Det skulle vist åbne en kopi af regnearket du arbejder med. Herefter kan du opdele vinduerne ved at højreklikke på proceslinien og vælge delt vandret eller delt lodret.

Mvh
Per
cr

m125 stadig ustabilt

Post by cr »

Jeg er ved at overveje at installere m125 på alle vores 200 maskiner på skolen men jeg fandt nogle alvorlige fejl her de sidste dage i writer.

dokumenter med mange billeder som er klippet ind fra nettet få ooo til at crashe nok så voltsomt. hele xp fryser og kan ikke engang slåes ihjel via joblisten. filerne er heldigvis gemt i sidste CTRl + S version.

flyttningen af tekstbokse fra en side til den anden få m125 jævlnlig til at går ned på min maskine og da det er noget som mange elever bruger vil jeg vente med at installere det og kører videre med 114.

Christoph
finngl

m125 stadig ustabilt

Post by finngl »

Hej Cristoph,

Jamen så har du jo nærmest selv fundet svaret på om det er en god ide at installere m125 på 200 maskiner. Det er det ikke, eftersom der er tale om en testversion, og det gælder også alle andre testversioner.

Men hvis du vil hjælpe med til at få rettet fejl i 2.0, og dermed hjælpe med til at få færdiggjort programmet hurtigere, vil jeg opfordre dig til at rapportere den fundne fejl til OOo - se vejledning her: http://da.openoffice.org/about-issuezilla.html

Forøvrigt - som "marketingkoordinator" for dansk OOo har jeg en plan om at få lagt en side på da.openoffice.org med oplysninger om nuværende brugere af OOo. Så hvis din skole faktisk bruger OOo i dag (og I i øvrigt vil fortælle om det), så vil jeg være glad for at få en mail på finn at gruwier.dk!

Med venlig hilsen

Finn G. Larsen
Svend Aage Svendsen

Hvor findes DK RC* udgaver (Er m125/beta2 seneste udgave?)

Post by Svend Aage Svendsen »

på den danske OpenOffice..Org side henvises der til seneste udviklingsversioner (af ver 2.0) til både Windows og Linux. Det er imidlertid ikke muligt at se hvor man kan finde RC1 og RC2 udgaverne.

Vil I ikke tydeliggøre hvad der er hvad og hvorfra det kan hentes?.
Så kan man slippe for at gætte sig til det.

På forhånd tak (og tak for det store arbejde),
Svend Aage Svendsen :wink:
JFM

Post by JFM »

Du kan finde dem her:
http://ftp.linux.cz/pub/localization/Op ... devel/680/

Hilsen

Jørgen
Post Reply