OOo 2.0 til Mac... et must!!?

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
Borgaz

OOo 2.0 til Mac... et must!!?

Post by Borgaz »

Hej alle i forummet!

En stor tak til de alle som er aktive i forummet og selvfølgelig også til de af jer som bidrager aktivit til udviklingen. Selv er jeg mest på "nyde" stadiet, og har haft stor glæde af at læse med her.

Jeg er splittet omkring OO. Jeg har længe brugt det hjemme på min bærbare PC med WinXP. Og i den nye opdatering lover jo helt vildt godt. Den bliver helt sikkert min foretrukne programpakke. Men på min arbejdsplads er det primært et mac miljø. Vi har haft installeret X11 udgaven. Og jeg synes altså ikke helt det holder. Jeg har aldrig være Unix-haj. Jeg har alt for svært ved at se logikken i de lange komplicerede stier til filerne. Måske er det bare mig.

Jeg ønsker mig så brændende en udgave af OpenOffice som er "native" til Mac og OSX. Desværre besidder jeg ikke selv de nødvendige evner til at indgå i programmeringsarbejdet med at få gjort det der skal til. Men der må da sidde mange macbrugere derude som er i nøjagtig samme kattepine som jeg selv. Her taler jeg ikke bare i DK.

Men foreløbig venter jeg... og håber!

Borgaz
finngl

Re:OOo 2.0 til Mac... et must!!?

Post by finngl »

Her er hvad du søger: http://www.neooffice.org/

Det kunne være interessant at få en tilbagemelding her på portalen om hvordan den fungerer!
Borgaz

NeoOffice ... lige det jeg manglede

Post by Borgaz »

Jeg har nu haft downloadet og installeret NeoOffice igennem en lille måneds tid. Det fungerer helt optimalt i forhold til det brug jeg har for tekstbehandling i dagligdagen. Jeg har efterhånden så stor tiltro til det, at jeg også er begyndt at distribuere filer - der I min situation primært er tekstudtræk fra andre dokumenter lagret i rtf format - til vores kunder. Til det brug fungerer NeoOffice helt perfekt.

Det er stadig lidt besværligt med stierne synes jeg... men jeg har efterhånden fået lært mig at navigere lidt rundt i mappesystemerne og stillet standardstien op så jeg ved arkivering af nye dokumenter havner et for mig logisk sted.

Her på hjemmefronten er jeg begyndt at eksperimentere lidt mere og har lidt forskellige dokumenter sat op til forskelligt brug.

Jeg er rigtig godt tilfreds med neooffice. Den bygger på OpenOffice 1.1.4 men så vidt jeg har kunnet læse mig til på NeoOffice forummet er 2.0 i støbeskeen. Så jeg er glad og tilfreds... Tak for linket.

Borgaz
finngl

Re:OOo 2.0 til Mac... et must!!?

Post by finngl »

Og tak for tilbagemeldingen. Rart at høre at NeoOffice fungerer godt! Husk at fortælle andre Mac-brugere om NeoOffice.

Finn
donald_j_axel

Re: NeoOffice ... what is it?

Post by donald_j_axel »

On Wed, 29 Jun 2005 18:56:47 +0000 (UTC)
Guest wrote:
Jeg har nu haft downloadet og installeret NeoOffice igennem en
lille måneds tid. Det fungerer helt optimalt i forhold til det
brug jeg har for tekstbehandling i dagligdagen. Jeg har
efterhånden så stor tiltro til det, at jeg også er begyndt at
distribuere filer - der I min situation primært er tekstudtræk
fra andre dokumenter lagret i rtf format - til vores kunder. Til
det brug fungerer NeoOffice helt perfekt.
Det lyder da rart. Er det ikke NeoOffice/J eller hvad?

http://www.neooffice.org/

Welcome to the online home of "Neolithic Office", or NeoOffice?
for short. NeoOffice the main development project for making
OpenOffice.org to run natively on MacOS X. It is a free software
port of OpenOffice.org to the MacOS X platform.

http://www.neooffice.org/flaming_yeti_download.html

NeoOffice/J is the Java based front end to OpenOffice.org. It
provides integration with the Mac OS X environment for
OpenOffice.org without the need for X11. It is ready for moderate
day-to-day usage, but is still in development. You can download
the latest version of NeoOffice/J from one of the NeoOffice/J
mirror sites.

--
donald_j_axel donax snabela get2net.dk -- http://d-axel.dk/
Nicoline

Mac spørgsmål

Post by Nicoline »

Jeg har endelig fået Mac OSX og glædede mig til at dumpe Word og prøve OpenOffice. Har ikke haft meget tid til at sætte mig ind i programmet - men forsøgte lige at kopiere tekst fra InDesign og paste i OO... det kunne man ikke... Den anden vej rundt - kopiere fra OO og paste ind i InDesign går fint. men jeg har brug for begge dele.

Er det bare sådan det er - i så fald, er der nogen der ved, om det samme gælder for NeoOffice?
lalf

Re: OOo 2.0 til Mac... et must!!?

Post by lalf »

En egentlig "native port" af OOo til OSX synes netop at være igangsat:
http://wiki.services.openoffice.org/wiki/User:Ericb

/Lalf

Borgaz wrote:Hej alle i forummet!

En stor tak til de alle som er aktive i forummet og selvfølgelig også til de af jer som bidrager aktivit til udviklingen. Selv er jeg mest på "nyde" stadiet, og har haft stor glæde af at læse med her.

Jeg er splittet omkring OO. Jeg har længe brugt det hjemme på min bærbare PC med WinXP. Og i den nye opdatering lover jo helt vildt godt. Den bliver helt sikkert min foretrukne programpakke. Men på min arbejdsplads er det primært et mac miljø. Vi har haft installeret X11 udgaven. Og jeg synes altså ikke helt det holder. Jeg har aldrig være Unix-haj. Jeg har alt for svært ved at se logikken i de lange komplicerede stier til filerne. Måske er det bare mig.

Jeg ønsker mig så brændende en udgave af OpenOffice som er "native" til Mac og OSX. Desværre besidder jeg ikke selv de nødvendige evner til at indgå i programmeringsarbejdet med at få gjort det der skal til. Men der må da sidde mange macbrugere derude som er i nøjagtig samme kattepine som jeg selv. Her taler jeg ikke bare i DK.

Men foreløbig venter jeg... og håber!

Borgaz
Post Reply