Print via command line

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
mploug

Print via command line

Post by mploug »

Hej

Er der tilfældigvis nogen der kender til RoboTask?
Anyway vi bruger programmet til automatisk at udskrive
PDF filer fra en bestemt folder.
Vi prøver at få programmet til at udskrive filerne via
LibreOffice til en bestemt printer.
Vi kan dog ikke få det til at fungere.
Så vidt jeg kan se, skulle det kunne fungere vha. en command line der består af --pt printernavn samt placering af filerne. Jeg er lidt i tvivl om syntaksen.

På forhånd tak.

Venlig hilsen
Martin
Venlig hilsen
Martin
Jesper K Brogaard

Re: Print via command line

Post by Jesper K Brogaard »

Hej Martin

Jeg fik denne kommando til at virke (Windows 10, LibreOffice 7.2.4 og en Canon printer via Wi-Fi):
"\Program Files\LibreOffice\program\soffice.com" --pt WSD-c867513b-cce0-44cd-8f00-8b31c34a9190 testpdf.pdf

Det lange navn efter --pt er navnet på porten, som printeren er koblet til. Jeg fandt navnet under Printere og scannere, vælg printeren, vælg Åbn kø, vælg Printer -> Egenskaber, vælg fanebladet Porte
Image

Mvh
Jesper
mploug

Post by mploug »

Hej Jesper

Mange tak for din kommentar.
Der er åbenbart et problem med visningen af det billede du har vedhæftet, men jeg tror jeg er med på, hvor jeg finder oplysningen.
Jeg kan godt få det til at fungere med --pt, når jeg har RoboTask installeret lokalt og med min egen private printer.
Det er i øvrigt også en Canon. Det er den eneste fysiske printer jeg har tilsluttet, så programmet tager nok bare den.
Udfordringen er, at få RoboTask til at skrive ud på Konica Minolta printere via en Windows server.
Jeg er rimeligt sikker på, at jeg også har fået det til at fungere på Konica Minolta printere - men også, hvor RoboTask var installeret lokalt.
Det holdt med at fungere vha. programmet Sumatra PDF, og derfor er mit håb, at jeg kan få det til at fungere med LibreOffice.
Jeg skal måske bare lige rode lidt mere med det.
Foxit PDF Reader understøtter desværre ikke brugen af wildcards (f.eks. *.pdf). Ellers havde det måske også være en mulighed.

Venlig hilsen
Martin
Venlig hilsen
Martin
Jesper K Brogaard

Post by Jesper K Brogaard »

Kan du beskrive dit setup i produktionsmiljøet lidt mere, fx om RoboTask kører på serveren?
Og det har virket tidligere med SumatraPDF? Hvis ja, så må der være ændret noget et sted som ikke relaterer sig til SumatraPDF.
mploug

Post by mploug »

RoboTask kører på en Windows server.
Ja, det har tidligere virket med Sumatra PDF - og gør det fortsat på Lexmark, og HP printere.
Men det virker ikke længere på Konica Minolta printere.
Min teorie er, om der kan være opdateret noget på printerne (PCL driverer eller lign.
som Sumatra PDF ikke understøtter.
Det vil være superfint, hvasi det kan komme til at fungere med enten Libreoffice eller
Adobe Reader - med valg af bestemt printer og brug af wildcard (*.pdf).

Venlig hilsen
Martin
Venlig hilsen
Martin
Post Reply