ikke muligt at gemme tekstdokument

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
Michael62

ikke muligt at gemme tekstdokument

Post by Michael62 »

I mange år har jeg været en tilfreds bruger af LibreOffice.

For få dage siden opdaterede jeg til version 7.1.7.2 (x64). Windows 11 er installeret for nylig. PC'en har rigelig SSD hukommelse på 1000GB og CORE i7. En Acer Aspire 5 købt som ny for et år siden.
Maskinen rydder op i hukommelsen én gang om ugen ved hjælp af "Defragmenter og optimer drev". Kan der være sket en uorden i SSD hukommelsen?

Når jeg åbner et nyt tekstdokument kalder programmet det, Filnavn "Unavngivet 1" Filtype ODF-tekstdokument og sildeben i boksen automatisk filendelse.
Når jeg senere gemmer tekstdokumentet, ændrer jeg det til Filnavn Prove og Filtype Word 97-2003 og sildeben i automatisk filendelse. Nu kommer en meddelelse: Gem som C:\Users\mijo6\OneDrive\Documents\Prove.doc Filen blev ikke fundet. Kontroller, at filnavnet er korrekt, og prøv igen. Ok

Men hvad er det for en fil programmet ikke kan finde? Det er jo et nyt dokument, jeg forsøger at gemme, så skal programmet vel ikke søge efter en fil? Den skal jo blot gemme det nye tekstdokument med det navn, format og i den mappe jeg giver dokumentet, eller hvad?
MrMonk

Re: ikke muligt at gemme tekstdokument

Post by MrMonk »

Hej Michael

Dit problem minder om et jeg stødte ind i for lidt siden.
Et gæt er, at OneDrive 'driller' dig. Benytter du OneDrive bevidst?
Prøv at gem dokumentet lokalt og ikke i OneDrive's sky - f.eks. $HOME\Documents\Prove

Jeg har afinstalleret OneDrive :P

- håber det er en løsning

mvh. KMK
Post Reply