Hej
Jeg ar denne udgave af LibreOffice :
Version: 7.1.1.2 (x64) / LibreOffice Community
Build ID: fe0b08f4af1bacafe4c7ecc87ce55bb426164676
CPU threads: 4; OS: Windows 10.0 Build 19041; UI render: Skia/Raster; VCL: win
Locale: da-DK (da_DK); UI: da-DK
Calc: threaded
Jeg har indtil nu kunne indtaste en ny linie/datapost og den fik automatisk et nyt højere nummer.
Men det kan jeg ikke længer. Er der en løsning på dette problem.
Fejlmeddelelsen siger:
firebird_sdbc error:
"violation of PRIMARY or UNIQUE KEY constraint "INTEG_3" on table "Navn på dataarket"
"Problematic key value is ("ordID" = 12)
caused by
'isc_dsql_execute'
Håber der er en løsning på dette problem, da databasen indeholde ret stor mængde data.
på forhånd tak
Tage
Kan ikke længere få tildelt autonummer i database
Moderator: Lodahl
Re: Kan ikke længere få tildelt autonummer i database
Hej,
For mig ser det ud som tabellen "Navn på dataarket" felt OrdID kræver at feltværdien er unik og angiver at 12 er dobbelt eller du forsøger at indsætte denne. Hvis feltet skal have en unik værdi kan du ikke indsætte samme værdi igen.
For mig ser det ud som tabellen "Navn på dataarket" felt OrdID kræver at feltværdien er unik og angiver at 12 er dobbelt eller du forsøger at indsætte denne. Hvis feltet skal have en unik værdi kan du ikke indsætte samme værdi igen.
-
Re: Kan ikke længere få tildelt autonummer i database
Hej tage
Jeg skyder lidt i øst og vest for at se om jeg kan hjælpe dig med at indkredse fejlen:
Jeg skyder lidt i øst og vest for at se om jeg kan hjælpe dig med at indkredse fejlen:
- Findes der allerede en række i tabellen "Navn på dataarket" med OrdID = 12?
- Hvis ikke, er du så sikker på, at du ikke prøver at indsætte de samme data i tabellen flere gange i samme transaktion? Ved en rollback vil ingen af rækkerne findes på tabellen, heller ikke rækken med OrdID = 12.
- Er det feltet OrdID, der tælles op automatisk, eller er det et andet felt?
- Hvor mange rækker er der i tabellen "Navn på dataarket"?
- Hvordan indsætter du en række i tabellen? (makro, via et program, etc.)