ctrl + H i Libreoffice 7.1.0.1 får programmet til at lukke ned
Mvh Carsten
Søg og erstat
Moderator: Lodahl
-
Re: Søg og erstat
Hej Carsten
Har du mulighed for at beskrive hvad du gør når Ctrl+H får LibreOffice til at gå ned?
Beskriv
- Hvilke delprogrammer (Writer, Calc, etc.) opstår problemet i?
- Eksempler - tekst og hvad der skal udskiftes
- Er det kun simple søg-erstat, eller er der også mere avancerede eksempler
- ...
Med venlig hilsen
Jesper
Har du mulighed for at beskrive hvad du gør når Ctrl+H får LibreOffice til at gå ned?
Beskriv
- Hvilke delprogrammer (Writer, Calc, etc.) opstår problemet i?
- Eksempler - tekst og hvad der skal udskiftes
- Er det kun simple søg-erstat, eller er der også mere avancerede eksempler
- ...
Med venlig hilsen
Jesper
-
Jeg bruger mest Ctlr + H i Calc, og programmet lukker ned når jeg forsøger at sætte en dato ind i søgefeltet. Da tanken er at ændre formatet.
Mvh Carsten
Mvh Carsten
-
Hej Carsten
Jeg kan umiddelbart ikke genskabe fejlen.
Men, hvis formålet er at ændre formatet på en dato, så vil jeg anbefale at du bruger Formater -> Celler (eller Ctrl+1) til det.
Hvis du f.eks. har en kolonne med datoer, så markér kolonnen og tryk Ctrl+1. Du får så et vindue med overskriften "Formater celler". Vælg først kategorien Datoer og vælg derefter det ønskede format i listen af foruddefinerede formater. Hvis du ikke kan finde det ønskede format kan du selv definere et i feltet "Format Code" (bliver nok oversat til Formatkode)
Her vil jeg ændre datoformat til dd-mm-åååå, f.eks. 24-01-2020. De markerede cellers ændres når jeg trykker OK.

Med venlig hilsen
Jesper
Jeg kan umiddelbart ikke genskabe fejlen.
Men, hvis formålet er at ændre formatet på en dato, så vil jeg anbefale at du bruger Formater -> Celler (eller Ctrl+1) til det.
Hvis du f.eks. har en kolonne med datoer, så markér kolonnen og tryk Ctrl+1. Du får så et vindue med overskriften "Formater celler". Vælg først kategorien Datoer og vælg derefter det ønskede format i listen af foruddefinerede formater. Hvis du ikke kan finde det ønskede format kan du selv definere et i feltet "Format Code" (bliver nok oversat til Formatkode)
Her vil jeg ændre datoformat til dd-mm-åååå, f.eks. 24-01-2020. De markerede cellers ændres når jeg trykker OK.

Med venlig hilsen
Jesper
-
Jeg vil geninstallere den nyeste versio, og dit forslag fremadrettet.
Mvh Carsten
Mvh Carsten
-
Jeg vil geninstallere den nyeste version, og bruge dit forslag fremadrettet.
Mvh Carsten
Mvh Carsten
Hej alle sammen her, modtag en hjertelig hilsen, jeg har også præsenteret en fejl, ligesom du med Ctlr + H, nogen har været i stand til at løse, som du kan guide mig, hvad skal jeg gøre? Mange tak