Problem med Ordfuldførelse

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
Torben

Problem med Ordfuldførelse

Post by Torben »

Hej

Jeg bruger 6.4.5.2
For nylig begyndte et mærkelig problem: Når jeg skriver et ord med æ som 3. el. 4. bogstav som f.eks. skræmmende, så gemmer den første gang ordet i Indsamlede ord. Når man næste gang skriver skr, så kommer hele ordet frem - og fra æmmende er det markeret. Alt sammen helt fint.

MEN når man så klikker på æ, så ændres æ til mmende - altså ordet skrmmende - og klikker man så på Return, så står der skrmmendemmende.
Når jeg kigger på Indsamlede ord, står det helt rigtigt der.
Det samme er galt med ord, der indeholder ø og å. Men ikke de andre vokaler.

Jeg har ændret navnet på mappen Autocorr - og der oprettes en ny næste gang, jeg åbner LO. Men problemet er desværre det samme.
Jeg har også slettet alt i Temp mappen, men tilsyneladende uden nogen ændring.

Håber, der er én, der kan hjælpe.

Venlig hilsen
Torben
Jesper K Brogaard

Re: Problem med Ordfuldførelse

Post by Jesper K Brogaard »

Hej Torben

Jeg kan ikke genskabe dit problem. Nogle spørgsmål, som måske kan hjælpe med at finde årsagen?
  • Du skriver,at det begyndt for nylig. Det har altså virket, men også for version 6.4.5.2?
  • Hvad er dine indstillinger for Autokorrektur (Funktioner -> Autokorrektur -> Autokorrekturindstilllinger, fanebladet Ordudfyldelse)?
  • Hvilket sprog er dokumentet sat til (det er ikke nødvendigvis sat til dansk, selv om du skriver på dansk)?
Med venlig hilsen
Jesper
Torben

Re: Problem med Ordfuldførelse

Post by Torben »

Hej Jesper

Tak for dit svar.
Jeg fandt ikke ud af, hvad der kunne løse problemerne. Jeg valgte den løsning, at jeg lavede en ny user - og så fungerer det hele igen.

Venlig hilsen
Torben
Post Reply