Hej
Jeg er ved at kigge efter en erstatning for Wordperfect.
Grunden til at jeg bruger WP er de rigtig gode tabel funktioner, hvor man kan bruge næsten alle mulige funktioner og det fungere også på kryds mellem tabellerne i samme dokument. Men der sker også fejl, så sommetider er dokumentet helt ødelagt og kan ikke reddes.
Jeg kan umiddelbart se at LibreOffice også har mange funktioner og kan referere til flere tabeller i samme dokument (og så på dansk).
Men, jeg savner funktionen If... Then...
Problemet er f.eks. følgende:
If ( B29 < 30; 5; If (B29 < 60; 0,8*( ( 60 - B29 ) / 30 ); 0 ) )
Er der nogen til har kendskab til om der findes en løsning?
(Jeg er ikke interesseret i at bruge Calc, da dokumentet også er tungt på tekst)
Mvh Lasse B. Jørgensen
If...Then... sætninger i tabeller
-
Re: If...Then... sætninger i tabeller
Hej Lasse
Det ser ud til, at formler er meget begrænsede i tabeller i Writer. Jeg har fundet en anden mulig løsning, nemlig at indsætte et regneark som et OLE-objekt ("OLE" = Object Linking and Embedding). Det gør du ved at gå til Indsæt -> Objekt -> OLE-objekt. Regnearket kan både være indlejret eller som et link til et eksternt regneark.
Prøv at eksperimenter med det, og skriv gerne om det kan bruges.
Med venlig hilsen
Jesper
Det ser ud til, at formler er meget begrænsede i tabeller i Writer. Jeg har fundet en anden mulig løsning, nemlig at indsætte et regneark som et OLE-objekt ("OLE" = Object Linking and Embedding). Det gør du ved at gå til Indsæt -> Objekt -> OLE-objekt. Regnearket kan både være indlejret eller som et link til et eksternt regneark.
Prøv at eksperimenter med det, og skriv gerne om det kan bruges.
Med venlig hilsen
Jesper