Hjælp. Aner ikke hvad dette betyder (prøver at skabe relation mellem to tables):
SQL Status: 23000
Error code: -177
Integrity constraint violation - no parent 2, table: RelationsTable2 in statement [ALTER TABLE "RelationsTable2" ADD FOREIGN KEY ("CID") REFERENCES "CenterData" ("ID")]
Kan ikke skabe relations
Moderator: Lodahl
Re: Kan ikke skabe relations
Halloo
-
Det er nemmest at lave relationer på tomme tabeller, Men det er ikke umuligt lave relationer på tabeller med data, Men så skal man sikre sig at de betingelser man indføre er opfyldt.
Som jeg læser fejlmedelelsen betyder den at du har et felt i RelationsTable2, der bliver fremmednøgle, men som ikke eksisterer som primærnøgle i "CenterData" ("ID")], d.v.s.
Du har i Relationstabel2 angivet 2 som fremmednøgle, men CenterData ID 2 eksisterer ikke.
Så opret primærnøglen elle slet fremmednøglen.
Håber det løser problemet.
Som jeg læser fejlmedelelsen betyder den at du har et felt i RelationsTable2, der bliver fremmednøgle, men som ikke eksisterer som primærnøgle i "CenterData" ("ID")], d.v.s.
Du har i Relationstabel2 angivet 2 som fremmednøgle, men CenterData ID 2 eksisterer ikke.
Så opret primærnøglen elle slet fremmednøglen.
Håber det løser problemet.
Tak for hjælpen. Jeg kigger på det.
Men i mellemtiden er jeg 'flyttet over' på Kexi - synes noget nemmere og mere gennemskueligt at arbejde med.
Hvis nogen herinde kender til Kexi også: Hvad ville være fordelen ved at bruge Libreoffice Base?
Men i mellemtiden er jeg 'flyttet over' på Kexi - synes noget nemmere og mere gennemskueligt at arbejde med.
Hvis nogen herinde kender til Kexi også: Hvad ville være fordelen ved at bruge Libreoffice Base?