Stikordsregister aa som å

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
jensen10

Stikordsregister aa som å

Post by jensen10 »

Hvordan kan man få LO til at sætte 'aa' sammen med 'å' i et stikordsregister. 'aa' bliver placeret under 'A'
Kurt J
Rønnow

Re: Stikordsregister aa som å

Post by Rønnow »

Hej Kurt J

Jeg har forstået dit spørgsmål og prøvet at at nærme mig en rekonstruktion af det, der sker på din maskine -- men uden held.
Jeg er dog startet ganske forsigtigt med forskellige bogstavkombinationer i starten af forskellige linjer.
En sortering af linjerne med indstillingerne herunder giver det resultat, du ønsker.

Marker det skrevne.
Funktioner - Sorter
Sorteringskriterier:
Markeret Nøgle 1 - kolonne 1 - Alfanumerisk - Stigende
Sprog:
Dansk

Jeg får derfor en mistanke om, at svaret på dig problem ligger i indstillinger (der måske ikke er umiddelbart synlige).
For at give andre de bedste muligheder for at besvare dit spørgsmål bør du derfor oplyse Operativsystem med versionsnummer, LO-version, Lokalisering og sprog (også det du skriver på)

Den nemmeste måde, at få disse oplysninger, er at kopiere oplysninger fra Hjælp - Om LibreOffice ind i spørgsmålet, fx er mine oplysninger:

Version: 6.2.4.2 (x64)
Build ID: 2412653d852ce75f65fbfa83fb7e7b669a126d64
CPU tråde: 4; Styresystem: Windows 10.0; Gengiver af brugergrænseflade: Standard; VCL: win;
Lokalisering: da-DK (da_DK); Sprog for brugergrænseflade: da-DK
Calc: threaded

Løsningen ligger tit i disse grundoplysninger, men det kan være nødvendigt, at gennemgå indstillingerne på de forskellige faneblade under Funktioner - Indstillinger.

Jeg beklager, at jeg ikke har kunnet hjælpe dig mere.

Steen Rønnow
jensen10

Post by jensen10 »

Det drejer sig om stikordsregister i Writer LO 6.3, ikke i Calc
Kurt J
Rønnow

Post by Rønnow »

Hej Kurt

Jeg er sikker på, at jeg indsatte oplysninger fra LO Writer > Hjælp > Om LibreOffice (og har lige tjekket, nu hvor jeg er sikker på, at Calc IKKE er åbent -- og oplysningerne er de samme).
Derfor:
Send stadigvæk dine oplysninger om:

Operativsystem med versionsnummer, LO-version, Lokalisering og sprog (også det du skriver på) og skriv dem gerne manuelt, hvois du har det bedre med det.

Det kan være de oplysninger, der overhovedet gør at nogen som helst vil kunne at hjælpe dig.

Derudover går jeg ud fra, at du har tjekket indstillingerne under:

Funktioner > Indstillinger > LibreOffice og
funktioner > Indstillinger > Sprog
Davidoff

Post by Davidoff »

Rønnow wrote: 14. Feb 2020 14:50 Hej Kurt J

Jeg har forstået dit spørgsmål og prøvet at at nærme mig en rekonstruktion af det, der sker på din maskine -- men uden held.
Jeg er dog startet ganske forsigtigt med forskellige bogstavkombinationer i starten af forskellige linjer.
En sortering af linjerne med indstillingerne herunder giver det resultat, du ønsker.

Marker det skrevne.
Funktioner - Sorter
Sorteringskriterier:
Markeret Nøgle 1 - kolonne 1 - Alfanumerisk - Stigende
Sprog:
Dansk

Jeg får derfor en mistanke om, at svaret på dig problem ligger i indstillinger (der måske ikke er umiddelbart synlige).
For at give andre de bedste muligheder for at besvare dit spørgsmål bør du derfor oplyse Operativsystem med versionsnummer, LO-version, Lokalisering og sprog (også det du skriver på)

Den nemmeste måde, at få disse oplysninger, er at kopiere oplysninger fra Hjælp - Om LibreOffice ind i spørgsmålet, fx er mine oplysninger:

Version: 6.2.4.2 (x64)
Build ID: 2412653d852ce75f65fbfa83fb7e7b669a126d64
CPU tråde: 4; Styresystem: Windows 10.0; Gengiver af brugergrænseflade: Standard; VCL: win;
Lokalisering: da-DK (da_DK); Sprog for brugergrænseflade: da-DK
Calc: threaded

Løsningen ligger tit i disse grundoplysninger, men det kan være nødvendigt, at gennemgå indstillingerne på de forskellige faneblade under Funktioner - Indstillinger.

Jeg beklager, at jeg ikke har kunnet hjælpe dig mere.

Steen Rønnow

mange tak, that works!
Post Reply