Pudsighed i pdf-eksport

Skriv et indlæg her, hvis du tror du har fundet en fejl i LibreOffice, eller hvis du har forslag til rettelser i den danske oversættelse.

Moderator: Lodahl

Post Reply
Ditlev

Pudsighed i pdf-eksport

Post by Ditlev »

Jeg har brug for at gemme nogle dokumenter fra Writer i pdf. Det går såmænd også fint, det pudsige er bare, at selv om filen får det navn, jeg beder om, så er pdf'ens titel-felt udfyldt med navnet på den skabelon, jeg oprindelig brugte, da jeg lavede teksten i Writer. Det er 5.4.0.3, jeg arbejder med.
med venlig hilsen

Ditlev Petersen
Jens S

Re: Pudsighed i pdf-eksport

Post by Jens S »

Hej

Jeg har også altid undret mig hvorfor skabelonnavnet optræder som titel und dokumentegenskaber. (Filer - Egenskaber)
Men følger du opskriften her https://ask.libreoffice.org/en/question ... late-name/ skulle du slippe for det.

mvh
Jens
Ditlev

Re: Pudsighed i pdf-eksport

Post by Ditlev »

Tak, så ser det bedre ud. Det er lidt pudsigt. Man KAN måske argumentere for, at titlen fra templaten bør ryge med over i pdf'en (jeg er uenig), men hvorfor skal en template overhovedet have en titel som default? Det ser i hvert fald fjollet ud, når man gør sig umage med at formattere og forfatte et brev, sender det som en pdf, og der så står et template-navn (som hos mig kan være StandardBrev_colour), når modtageren åbner filen. Det har sikkert været et problem længe, men det er nok ikke så iøjnefaldende. :roll:
med venlig hilsen

Ditlev Petersen
Post Reply