Har lige opgradet 5.2.3.3 til 5.3.2.2 og er endt på "Herrens mark". Ingen tekst er synlig i dokumenter eller i menuer. Havde tidligere (Juni 2016) samme problem med installation af en 5.1 version, som blev løst med fjernelse af et Open GL flueben i indstillinger (Tak Jens), men nu er fejlen tilbage, og jeg kan ikke gennemskue, hvad der skal ændres denne gang for at gøre tekster synlige.
Jeg kører Windows 7 (Prof).
Er der en løsning? (Note: Da tekster og menupunkter er usynlige er det ret vanskeligt at navigere rundt i instillinger)
VH
John Kjersgaard
Tekster (og menupunkter) usynlige i 5.3.2.2
Moderator: Lodahl
-
Re: Tekster (og menupunkter) usynlige i 5.3.2.2
Jeg har samme problem.
Venlig hilsen
Ove Steen Hansen
Ove Steen Hansen
Det var godt nok en underlig fejl og som regel anbefales at udskifte profilen, som kan forårsage dette.
Se https://wiki.documentfoundation.org/UserProfile
Hvis du ikke har foretaget nævneværdige personlige ændringer, kan du bare slette filen
C:\Users\<DIT_NAVN>\AppData\Roaming\LibreOffice\4\user\registrymodifications.xcu
den gendannes aut. ved genstart af LibreOffice med standardværdier.
Du kan også vælge at omdøbe ( evt. slette) hele mappen
C:\Users\<DIT_NAVN>\AppData\Roaming\LibreOffice
Læg lige mærke til at Users hedder Brugere på dansk
mvh
Jens
Se https://wiki.documentfoundation.org/UserProfile
Hvis du ikke har foretaget nævneværdige personlige ændringer, kan du bare slette filen
C:\Users\<DIT_NAVN>\AppData\Roaming\LibreOffice\4\user\registrymodifications.xcu
den gendannes aut. ved genstart af LibreOffice med standardværdier.
Du kan også vælge at omdøbe ( evt. slette) hele mappen
C:\Users\<DIT_NAVN>\AppData\Roaming\LibreOffice
Læg lige mærke til at Users hedder Brugere på dansk
mvh
Jens
-
Det hjalp. Tusind tak for hjælpen.
Det har alligevel ikke hjulpet. Jeg testede desværre på en forkert komputer. Jeg har nu afinstalleret LO og installeret en ældre version. Så nu er jeg kørende igen, dog ikke med den sidste version. Undskyld min fejlmelding.
Det har alligevel ikke hjulpet. Jeg testede desværre på en forkert komputer. Jeg har nu afinstalleret LO og installeret en ældre version. Så nu er jeg kørende igen, dog ikke med den sidste version. Undskyld min fejlmelding.
Last edited by Ove Hansen on 3. May 2017 10:05, edited 1 time in total.
Venlig hilsen
Ove Steen Hansen
Ove Steen Hansen
Hej Jens,
Jeg var ikke lige så "heldig" som Ove Hansen. Prøvede at slette både filen og kataloget, men jeg får stadig ingen tekster frem.
Og menuen Vis under indstillinger ser ikke ud som den i forrige version af LibreOffice -> strukturen af menuen er ændret radikalt. Fjernelse af Open GL fluebenet ser ud til at åbne et indtastningsfelt, hvor jeg ikke har nogen ide til hvad der skal fyldes i. Jeg kan se felter til flueben og dropdown menuer men som sagt ingen tekst.
Så jeg har stadig brug for hjælp.
VH
John Kjersgaard
Note: Har afinstalleret og geninstalleret 5.2.6.2 --> så virker alt igen, men så må jeg jo undvære forbedringerne.
Jeg var ikke lige så "heldig" som Ove Hansen. Prøvede at slette både filen og kataloget, men jeg får stadig ingen tekster frem.
Og menuen Vis under indstillinger ser ikke ud som den i forrige version af LibreOffice -> strukturen af menuen er ændret radikalt. Fjernelse af Open GL fluebenet ser ud til at åbne et indtastningsfelt, hvor jeg ikke har nogen ide til hvad der skal fyldes i. Jeg kan se felter til flueben og dropdown menuer men som sagt ingen tekst.
Så jeg har stadig brug for hjælp.
VH
John Kjersgaard
Note: Har afinstalleret og geninstalleret 5.2.6.2 --> så virker alt igen, men så må jeg jo undvære forbedringerne.
Det ser ud til at være et driver problem - se https://bugs.documentfoundation.org/sho ... ?id=107166
mvh
Jens
mvh
Jens
I april forsøgte jeg at installere en 5.3 version af LibreOffice, men på grund af de problemer (jf. tidligere i denne tråd), som opstod gik jeg tilbage til 5.2.7.2. og som fungerer upåklageligt.
Nu er versionen begyndt at reklamere med en tilgængelig opdatering til version 5.3.4, men den har det samme problem som tidligere. I det sidste svar fra Jens er anført et link, og det fremgår her, at andre også har denne fejl. Seneste tilføjelse til linket er kun få dage gammelt.
Er der håb om en løsning?
Alternativt: Kan jeg undertrykke adviseringen af den tilgængelige opdatering?
VH
John Kjersgaard
Nu er versionen begyndt at reklamere med en tilgængelig opdatering til version 5.3.4, men den har det samme problem som tidligere. I det sidste svar fra Jens er anført et link, og det fremgår her, at andre også har denne fejl. Seneste tilføjelse til linket er kun få dage gammelt.
Er der håb om en løsning?
Alternativt: Kan jeg undertrykke adviseringen af den tilgængelige opdatering?
VH
John Kjersgaard
-
Hej John
LibreOffice 5.3 fik en ny layoutmotor. Måske er det den, der ikke fungerer med dit grafikkort.
Jeg ved ikke, om du har følgende indstillingsmulighed i din version af LibreOffice.
Åbn menuen Funktioner -> Indstillinger. Under LibreOffice vælger du Avanceret. Klik på 'Åbn ekspertkonfiguration'. Indtast TextLayoutEngine i søgefeltet i vinduet Ekspertkonfiguration og tryk på Enter-tasten. Dobbeltklik på linjen VCL. Erstat værdien new med old, og klik på OK. Tryk på OK til alle indstillingsvinduerne er lukket og indstillingerne er gemt. Genstart LibreOffice.
LibreOffice 5.3 fik en ny layoutmotor. Måske er det den, der ikke fungerer med dit grafikkort.
Jeg ved ikke, om du har følgende indstillingsmulighed i din version af LibreOffice.
Åbn menuen Funktioner -> Indstillinger. Under LibreOffice vælger du Avanceret. Klik på 'Åbn ekspertkonfiguration'. Indtast TextLayoutEngine i søgefeltet i vinduet Ekspertkonfiguration og tryk på Enter-tasten. Dobbeltklik på linjen VCL. Erstat værdien new med old, og klik på OK. Tryk på OK til alle indstillingsvinduerne er lukket og indstillingerne er gemt. Genstart LibreOffice.
Hilsen JR
Hej,
Lige en status på dette: På min Dell virker 5.4 versionen. På min bærbare HP gør det ikke. På Dell'en er OpenGL aktiveret, Det er OpenGL ikke på HP'en. Så vidt jeg kan forstå er OpenGL deaktiveret på visse HP modeller pga. nogle særlige HP features mht. bl.a. strømstyring.
VH
John Kjersgaard
Lige en status på dette: På min Dell virker 5.4 versionen. På min bærbare HP gør det ikke. På Dell'en er OpenGL aktiveret, Det er OpenGL ikke på HP'en. Så vidt jeg kan forstå er OpenGL deaktiveret på visse HP modeller pga. nogle særlige HP features mht. bl.a. strømstyring.
VH
John Kjersgaard
Har netop installeret version 6.0.2 på den HP bærbare, som havde dette problem. Og, hurrah, det virker.
VH
John Kjersgaard
VH
John Kjersgaard