Jeg har fået en udfordring, jeg ganske enkelt ikke kan løse.
Har opstillet et tilbudsark, hvor jeg ikke kan få udregnet ny pris efter rabat på en given procentsats.
A2: Tekst B2:Antal C2: Rabat-sats D2:Enhedspris
I celle E2 beregning af pris inkl. rabat.
Har ligeledes forsøgt at lave med "skjulte tal" i E-kolonnen, så der først vises et beløb, når jeg har indtastet i de andre "regne-celler"
Hvad skal formlen mon være, hvis det skal kunne lykkes ? Håber på jeres store hjælp
Eksempel på regneark:
http://osw.dk/it/regneark_rabat.ods
Venlig hilsen
Jørgen Madsen
Tilbud med rabat
Moderator: Lodahl
Re: Tilbud med rabat
Hej,
Formateŕ kolonne C til procenter og lav formlen i kolonne E til =IF(B4*D4,B4*D4,"")*(1-C4)
Formateŕ kolonne C til procenter og lav formlen i kolonne E til =IF(B4*D4,B4*D4,"")*(1-C4)
Takker - desværre får jeg en fejlkode "Fejl:501"
Hilsen
Jørgen
Hilsen
Jørgen
Hej,
hermed med afrunding =IF(B4*D4,ROUND(B4*D4*(1-C4),2),"") i E4.
Dine argument adskillere kan være anderledes afhængig af din sprogkode samt round på dansk sikkert er afrund.
Hvis du sender din mailadresse i en privat besked kan jeg sende filen til dig.
hermed med afrunding =IF(B4*D4,ROUND(B4*D4*(1-C4),2),"") i E4.
Dine argument adskillere kan være anderledes afhængig af din sprogkode samt round på dansk sikkert er afrund.
Hvis du sender din mailadresse i en privat besked kan jeg sende filen til dig.
Jeg får desværre endnu en gang samme fejlkode.
Synes ikke rigtig, jeg kan finde muligheden for at skrive private beskeder efter vi har fået "nyt Forum"
Hilsen
Jørgen
Synes ikke rigtig, jeg kan finde muligheden for at skrive private beskeder efter vi har fået "nyt Forum"
Hilsen
Jørgen
Du skal bare trykke på brugerens navn og du får mulighed for at skrive en post til denne.
Brug denne formel i E4:
=HVIS(B4="";"";B4*D4*(1-C4))
Som betyder: Hvis B4 er tom, skal den aflevere en tom celle i E4
Hvis der er indtastet et antal i B4 skal den beregne Antal*Enhedspris*evt.rabatfradrag
mvh
Jens
=HVIS(B4="";"";B4*D4*(1-C4))
Som betyder: Hvis B4 er tom, skal den aflevere en tom celle i E4
Hvis der er indtastet et antal i B4 skal den beregne Antal*Enhedspris*evt.rabatfradrag
mvh
Jens
Jens formel virkede, så alt er i skønneste orden nu. Tak for hjælpen Jens og PKO
Hilsen
Jørgen
Hilsen
Jørgen