Kan ikke installere Libre Office

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
eriksten

Kan ikke installere Libre Office

Post by eriksten »

Jeg har i flere år brugt Libre Office til mit trods alt beskedne kontorbrug. Da jeg for et stykke tid siden ville installere den nyeste version kom der så et stort problem. Under installationen kom der en fejlmeddelelse: Fejl 2503 og fejl 2502, hvorefter inst. afbrydes. Gælder også ved forsøg på installation af tidligere versioner af Libre Office. Da jeg med alderen er blevet hunderæd for at rode for meget med fejlløsning af denne art, skal jeg lige høre, om der er nogen her der har en nem løsning på dette problem. Jeg vil da meget gerne kunne bruge Libre Office igen. Jeg bruger i øvrigt windows 10
PKO

Re: Kan ikke installere Libre Office

Post by PKO »

Hej,

Her er et link som beskriver hvordan du kan korrigere denne fejl.

http://www.urtech.ca/2016/02/solved-how ... -software/
eriksten

Post by eriksten »

Jeg har prøvet at fixe fejlen ved at give tilladelserne i windows; temp. Det i sig selv hjalp ikke. den næste: How to work around.....??? Kan ikke umiddelbart finde Explorer.exe.
Jens S

Post by Jens S »

Du kan prøve noget andet - jeg ved ikke om det virker.
Gå til mappen med LibreOffice5_3.msi (Den hedder sikkert 'Overførsler') i stifinder.
Klik på Menuen 'Fil' og vælg Windows Powershell som administrator.
Indtast så Libre..osv.msi og afslut med enter.

mvh
Jens
eriksten

Post by eriksten »

Jeg er da noget så langt, at jeg vil indtaste det du foreslår, men er da lidt i tvivl om, hvad der skal indtastes nøjagtigt?

Indtast så Libre..osv.msog afslut med enter
Jens S

Post by Jens S »

Du indtaster hele filnavnet på installationsfilen - f.eks 'LibreOffice_5.3.0_Win_x64.msi' (uden anførselstegn). Windows Powershell er tilsyneladende tænkt som erstatning for den simple dos-boks og i lighed med konsol i Linux bruges til at udføre forskellige script og kommandoer.

mvh
Jens
eriksten

Post by eriksten »

Det lykkedes at installere LibreOffice på den måde du foreslog. Det var dog herligt. Men hjælpepakken afvises dog stadig med samme fejlkoder. Gud ved hvad der så sker når nye versioner skal opdateres fremover. Men takker dog for hjælpen.
Post Reply