I LO 5.3 kan man få vist notebookbar ved Indstillinger> LibreOffice>Avanceret>aktivere eksperimentelle funktioner
Men hvordan deaktiverer man den igen?
Selvom jeg fjerner krydset i funktionen og genstarter er den der stadig. Under Tilpas > Menuer findes en funktion "Værktøjslinjens udseende" og "Værktøjslinjen Notebook", men disse kan ikke aktiveres.
Deaktivere Notebookbar
Moderator: Lodahl
Deaktivere Notebookbar
Kurt J
Re: Deaktivere Notebookbar
Venstreklik på det LibreOffice symbol der er foran 'Fil' 'Hjem' 'Indsæt' osv. og vælg menupunktet 'Menulinje' - så får du dine kendte menuer tilbage og kan gå ind under 'Vis' og genetablere normale tilstande.
mvh
Jens
mvh
Jens
Hej,
Jeg kunne selvfølgelig ikke dy mig og måtte lige prøve hvad en notebookbar var for noget. Den bryder jeg mig ikke om, så jeg forsøger at komme af med den igen. Jeg prøver at følge Jens' anvisning, men jeg får ikke noget punkt frem der hedder "Menulinje". Hvad gør jeg så?
På forhånd tak.
Munchped
Jeg kunne selvfølgelig ikke dy mig og måtte lige prøve hvad en notebookbar var for noget. Den bryder jeg mig ikke om, så jeg forsøger at komme af med den igen. Jeg prøver at følge Jens' anvisning, men jeg får ikke noget punkt frem der hedder "Menulinje". Hvad gør jeg så?
På forhånd tak.
Munchped
Undskyld.
Jeg har fundet ud af det.
Munchped
Jeg har fundet ud af det.
Munchped
Når jeg gør som du skriver Jens, får jeg godt nok menulinjen tilbage - men notebookbaren er der stadigvæk inkl. menulinjen. Under Vis i Menulinjen er der Normal, Web, 100%. Jeg har ikke mulighed for at slå notebookbaren fra her.
Når jeg under Tilpas menulinjen, > Menu=Vis, vælger Værktøjslinjen Notebook, forsøger at få denne funktion tilføjet menuen Vis, får jeg besked om at den allerede er tilføjet - men det er den bare ikke alligevel (?)
Når jeg under Tilpas menulinjen, > Menu=Vis, vælger Værktøjslinjen Notebook, forsøger at få denne funktion tilføjet menuen Vis, får jeg besked om at den allerede er tilføjet - men det er den bare ikke alligevel (?)
Kurt J