Clac skrive "svare ikke"

Brugerhjælp og support til regneark i LibreOffice Calc

Moderator: Lodahl

Post Reply
MunkeboAsger

Clac skrive "svare ikke"

Post by MunkeboAsger »

Hej

Jeg har lavet et pension og gælds regneark men efter at have installeret Version: 5.0.2.2 og jeg har forsøgt at bruge ældre versioner af Libreoffice, så får jeg stadig samme fejl.
Når jeg åbner Ark med grafer, så "dør" Calc. "Svare ikke" og CPU forbruget stiger til over 50% og efter 5 til 10 min bliver arket åbnet men enhver Scroll på siden, få Calc til at gå i knæ igen.
Hvis jeg forsøger at slette arket med grafer, så gå Calc også i knæ.
Jeg havde ikke problemer før opdateringerne til Version: 5.0.2.2 og filen er gemt i denne version.
Selv ældre versioner af libre laver samme fejl nu.
Bruger Win10

Er der andre der har dette problem og kommer der en rettelse.
Filen kan tilsendes, hvis det ønskes.

MvH
Asger
Med venlig hilsen
Asger i Munkebo
Jens S

Re: Clac skrive "svare ikke"

Post by Jens S »

Der er altid nogle der oplever crash - se her https://bugs.documentfoundation.org/bug ... t=specific
Det første du skal gøre er at udskifte din profil - https://wiki.documentfoundation.org/Doc ... serProfile
Omdøb den eksisterende fra f.eks. ../LibreOffice/4 til ../LibreOffice/1 og næste gang du starter LibreOffice op gendannes en ny profil.

mvh
Jens
MunkeboAsger

Re: Clac skrive "svare ikke"

Post by MunkeboAsger »

Jeg afinstallerede Libreoffice Version: 5.0.2.2 og rensede grundigt op og geninstallede Version: 5.0.2.2 og det gik galt igen. Så afinstallerede jeg Version: 5.0.2.2 igen med en grund oprydning og installerede Version: 5.0.1.2 og så kunne jeg godt åbne de ark med diverse diagrammer som fik Version: 5.0.2.2 til at låse og skrive "svare ikke". Jeg tror at fejlen ligger i Version: 5.0.2.2 og mit regneark.

Forsat god dag og tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
Asger i Munkebo
Post Reply