Jeg har haft LO 4.3.7 på min gamle maskine. Noget må være sket under installationen af LO på min ny maskine for fanen: "Filer" findes ikke længere i værktøjslinjen og "Rediger" fanen er tom.
Jeg har prøvet via kontrolpanel at fjerne programmet, for at installere det igen, jeg har sågar opgraderet til LO 4.4.4 men med samme resultat.
Desuden har jeg på min gamle maskine hen ad vejen tilpasset programmet med bla. autokorrektur, lavet skabeloner, værktøjslinjer mv. Noget jeg gerne ville have med mig over på den nye maskine. Kan det flyttes til den nye maskine og i givet fald hvordan?
Begge maskiner bruger Windows 7 (så længe det varer)
Med venlig hilsen Bo
flytte OO til ny computer
Moderator: Lodahl
Re: flytte OO til ny computer
Det nytter ikke at geninstallere - din profil bliver ikke fjernet ved afinstallering, men genbrugt ved ny installering og problemet er der stadig (det ligner en defekt profil).
Du skal derimod finde profilen på din gl. maskine og kopiere over på din ny for at få dine personlige indstillinger overført.
På din gl. maskine Windows tast+r (= kør) %appdata%
Find mappen Libreoffice her og kopier den og sæt den ind og overskriv eksisterende samme sted på den nye maskine (evt. via USB-stik)
mvh
Jens
Du skal derimod finde profilen på din gl. maskine og kopiere over på din ny for at få dine personlige indstillinger overført.
På din gl. maskine Windows tast+r (= kør) %appdata%
Find mappen Libreoffice her og kopier den og sæt den ind og overskriv eksisterende samme sted på den nye maskine (evt. via USB-stik)
mvh
Jens
Hej Jens. Tak for superhurtigt svar, man føler sig jo som en hel nørd når man begynder lede efter %... filer. OG det hjalp så vidt at jeg fik mine gamle skabeloner, autokorrekturindstillinger mv igen. MEN fanen Filer i den øverste linje (den linje med "Rediger", "Vis", "indsæt" osv) er og bliver væk ...? Ved du hvordan man kan genindsætte den?
Med venlig hilsen Bo
Med venlig hilsen Bo
Jeg er lidt på herrens mark her - jeg er ikke tidlige stødt på dette problem udover med nogle Ubuntu installationer og de har deres egne versioner. Heller ikke bug-listen synes at have noget om dette.
Du kan prøve at gå til Menu: Funktioner > Tilpas > Faneblad Menuer
Her er mulighed for at manipulere med menuerne - Flytte/Slette/Omdøbe og også tilføje nye menuer (de manglende)
Også mulighed for 'Nulstil' for at få standard menuer tilbage.
Ændringer foretaget her kan gemmes enten i aktuelle dokument (for at forhindre uønsket ændring her) eller i programmet ( i profilen)
mvh
Jens
Du kan prøve at gå til Menu: Funktioner > Tilpas > Faneblad Menuer
Her er mulighed for at manipulere med menuerne - Flytte/Slette/Omdøbe og også tilføje nye menuer (de manglende)
Også mulighed for 'Nulstil' for at få standard menuer tilbage.
Ændringer foretaget her kan gemmes enten i aktuelle dokument (for at forhindre uønsket ændring her) eller i programmet ( i profilen)
mvh
Jens
Tak for hjælpen!!! Det med at gå ind i Funktioner > Tilpas > Faneblad Menuer, virkede da jeg nulstillede. pludselig havde jeg Filer tilbage og indstillingen virker selv efter jeg har lukket det dokument jeg lavede det i og åbner et andet. Skønt!! 
MVH Bo

MVH Bo