Hej. Jeg arbejder et sted hvor der er mange forskellige brugere på de samme pc'er. Vi er derfor ikke så vilde med at LibreOffice starter med at vise de seneste filer, der har været i brug.
Jeg er med på, at jeg kan fjerne menupunktet oppe i menuen "Filer", men kan det ikke fjernes fra den grønne menubjælke, der er ude i venstre side når man starter programmet?
Eller hvis menupunktet ikke kan fjernes, kan man så i det mindste få programmet til ikke at gemme oversigten? (Som man kan i MS Office)
mvh
Mogens
Slette menupunkt "Seneste filer"?
Moderator: Lodahl
-
Re: Slette menupunkt "Seneste filer"?
Hej Mogens
Det skulle være muligt, at ændre listens længde. Hvis du sætter længden til 0 (nul) burde dit problem være løst.
Åbn menuen Funktioner -> Indstillinger. Det åbner et nyt vindue. Til venstre i vinduet, under LibreOffice, klikker du på Avanceret. Til højre klikker du på knappen Ekspertkonfiguration. Rul ned til præferencen "/org.openoffice.Office.Common/History", hvor egenskaben er "PickListSize". Marker den pågældende præference. Klik på knappen Rediger. Sæt værdien til 0 (nul). Klik på OK-knapperne til vinduerne er lukket.
Hvis du sætter værdien tilbage til fx 25, dukker listen op igen.
Det skulle være muligt, at ændre listens længde. Hvis du sætter længden til 0 (nul) burde dit problem være løst.
Åbn menuen Funktioner -> Indstillinger. Det åbner et nyt vindue. Til venstre i vinduet, under LibreOffice, klikker du på Avanceret. Til højre klikker du på knappen Ekspertkonfiguration. Rul ned til præferencen "/org.openoffice.Office.Common/History", hvor egenskaben er "PickListSize". Marker den pågældende præference. Klik på knappen Rediger. Sæt værdien til 0 (nul). Klik på OK-knapperne til vinduerne er lukket.
Hvis du sætter værdien tilbage til fx 25, dukker listen op igen.
Hilsen JR
Fantastisk!! 
Det kunne præcis det jeg var ude efter. 1000 tak!
Og nu skal jeg så straks prøve at presse citronen: Den ændring jeg nu har lavet, er den mon registreret i en eller anden konfigurationsfil, som jeg let og elegant kan kopiere over på andre maskiner med samme problem?
Jeg har prøvet at rode rundt i C:\Program Files\LibreOffice 4, men har indtil videre ikke fundet nogle filer, der er ændret omkring det tidspunkt hvor jeg rettede indstillingen.
mvh
Mogens

Det kunne præcis det jeg var ude efter. 1000 tak!
Og nu skal jeg så straks prøve at presse citronen: Den ændring jeg nu har lavet, er den mon registreret i en eller anden konfigurationsfil, som jeg let og elegant kan kopiere over på andre maskiner med samme problem?
Jeg har prøvet at rode rundt i C:\Program Files\LibreOffice 4, men har indtil videre ikke fundet nogle filer, der er ændret omkring det tidspunkt hvor jeg rettede indstillingen.
mvh
Mogens
Hov! Jeg tror måske jeg fandt den her:
C:\Users\[mig]\AppData\Roaming\LibreOffice\4\user\registrymodifications
Den prøver jeg i hvert fald lige at gå videre med.
C:\Users\[mig]\AppData\Roaming\LibreOffice\4\user\registrymodifications
Den prøver jeg i hvert fald lige at gå videre med.