Indlæs LibreOffice ved systemstart
Moderator: Lodahl
Indlæs LibreOffice ved systemstart
Når man opdaterer LibreOffice er der en toggleboks med netop dette spørgsmål. De sidste mange gange jeg har opdateret, har jeg vinget af i den boks, men når jeg starter systemet, så er den tilsvarende indstilling i Indstillinger/hukommelse slået fra. Det er selvfølgelig en meget lille ting, men burde den ikke virke?
med venlig hilsen
Ditlev Petersen
Ditlev Petersen
Re: Indlæs LibreOffice ved systemstart
Jeg har været lidt bange for at acceptere systemstart, fordi så sluger LibreOffice en masse hukommelse, når jeg ikke bruger Libre Office, er det sådan det skal forstås ?
På dansk tak til en 70 årig dame
På dansk tak til en 70 årig dame

Hej,
Forskellen er at ved opstart indlæses LibreOffice. Det optager en del af din hukommelse, men sikrer samtidigt at LibreOffice åbner hurtigere, når du har brug for programmet. Hvis du ikke vælger denne option, vil det tage længere tid for at starte dit program til brug den 1ste gang du har brug for det. Det gør sig gældende efter enhver start af dit OS (mest sandsynligt Windows ??).
Det betyder samtidigt, at efter en brug af et af programmerne i LibreOffice, vil dit hukommelsesforbrug svare til brug af optionen med start af LibreOffice ved systemstart indtil dit OS lukkes ned eller OS'et smider det ud af hukommelsen.
Forskellen er at ved opstart indlæses LibreOffice. Det optager en del af din hukommelse, men sikrer samtidigt at LibreOffice åbner hurtigere, når du har brug for programmet. Hvis du ikke vælger denne option, vil det tage længere tid for at starte dit program til brug den 1ste gang du har brug for det. Det gør sig gældende efter enhver start af dit OS (mest sandsynligt Windows ??).
Det betyder samtidigt, at efter en brug af et af programmerne i LibreOffice, vil dit hukommelsesforbrug svare til brug af optionen med start af LibreOffice ved systemstart indtil dit OS lukkes ned eller OS'et smider det ud af hukommelsen.
Så vidt jeg kan se, bruger den hos mig omkring 18 megabyte (soffice.bin + soffice.exe). Jeg gætter på at navnet skyldes, at den oprindelig hed StarOffice. Så med dagens maskiner er det ikke ret meget.
med venlig hilsen
Ditlev Petersen
Ditlev Petersen