kommentare forsvinder, på nogen sider

Brugerhjælp og support til regneark i LibreOffice Calc

Moderator: Lodahl

Post Reply
draco

kommentare forsvinder, på nogen sider

Post by draco »

Jeg har et tilbage vende problem, nu hver når vi nærmer os det nye år..
Mit budget ligger i et calc regneark og jeg skal forberede 2015 budgettet, så jeg vælger at kopiere 2014 også fjerne kommentare og indtastninger på det nye 2015..

Alle felter hvor jeg sletter indtastningerne bruger jeg backspace knappen, som fjerne indstastning og kommentar, men de felter hvor jeg har formler der bruger jeg "slet kommentar" funktionen..

Når 2015 budgettet er klar og jeg gemmer arket, så kan jeg se i 2014 arket at alle kommentaret er der, men ligeså snart jeg har lukket OOO og åbner arket igen, så er alle kommentare i 2014 forsvundet, men for f.eks 2013 og tidligere er der stadig samt de kommentare som er i 2015.

Som skrevet så er det et tilbagevende problem, men har bare ikke fået gjort mere ved det.. da jeg bare altid starter for bunden igen og bygger budgette op igen.

Jeg har googlet og kan se der har været problemer med kommentare, men det har kan se på svarene at det har været et flueben under indstillinger -> calc - vis - vis kommentar indikator, men det gælder for hele arket og er slået til.. det er kun det ark jeg har kopiere som mister kommenarne..

Jeg har løbende opdatere OOO så sidder med næsten den nyeste, hele tiden og finder det derfor ikke problemet værende til en bestemt udgange, da det var i version 3 og stadig nu her i version 4.

Andre som oplever samme problem og evt. hvorfor det opstår?
Jens S

Re: kommentare forsvinder, på nogen sider

Post by Jens S »

Jeg har både OpenOffice 4.1.1 og LibreOffice 4.3.3.2 installeret på en Windows 8.1 og umiddelbart kan jeg ikke fremprovokere fejl med kommentarer. Efter installation af nyeste version (der har været problemer), skal du prøve at udskifte din profil.
De kommentarer der er forsvundet, er de også forsvundet fra navigator?
Har du prøvet at unzippe din fil og derefter se på filen content.xml om tags der begynder med '<office:annotation' er forsvundet. (brug 7z og Notepad++)

mvh
Jens
draco

Re: kommentare forsvinder, på nogen sider

Post by draco »

Tak for svar, Jens

Jeg har lige testet, for at se om jeg kan genskabe fejlen og har fundet at følgende metode sletter kommentarten i 2014.

- Åbner mit budget
- vælger kopier/flyt på 2014 arket
- vælger kopier
- lukker OO 4.1.1 ned
- åbner budgettet igen også er kommentarene væk fra 2014, men er der i 2015 stadig

Det skal nævnes at kommentarene i 2014 stadig var der inden jeg lukkede OO ned, så det er først når jeg lukker programmet at kommentarene forsvinder..

Jeg prøvede så istedet dette
- Åbnede met budget
- oprettede et nyt ark
- i 2014 markerede jeg alt og kopierede det
- indsattet det i det ny oprettede ark.
- lukkede OO
- Åbnede mit budget og kommentarene var der stadig i 2014 og 2015 arkene..

Nu glemte jeg at skrive det er på Mac, jeg arbejder.. og problemet har været der mens jeg bruget Leopard, Snow Leopard og nu på Mavericks.

Hvilke profiler mener du?
Hvad er Navigator?
OO installations filen ligger som dmg også kopieres denne over i applications.. hvis det er den fil du mener jeg skal unzippe?
Post Reply