Jeg har LibreOffice kørende i meddelelsesområdet i proceslinien, så jeg let kan åbne Writer med en af de templates, jeg gerne bruger. De seneste uger har jeg flere gange oplevet, at når jeg klikker på (det meget store) ikon for en template, så blinker ikonet og mere synes der ikke at ske. Endnu en klikning giver samme resultat. Hvis jeg lukker templatevieweren ned og prøver igen, går det ofte godt.
Lidt irriterende.
Jeg kører 4.2.2.1
Problemer med at åbne templates, ind i mellem
Moderator: Lodahl
Problemer med at åbne templates, ind i mellem
med venlig hilsen
Ditlev Petersen
Ditlev Petersen
Jeg bruger Windows 8.1 og i modsætning til hvad andre mener, synes jeg den virker ganske upåklagelig, hvis man lige har fået ordnet den manglende start-ikon (jeg bruger noget der hedder 'Classic Start Menu')
Jeg trækker simpelthen skabelonen (selve filen) ned i proceslinjen og Windows spørger om den skal lave en genvej til Calc(/Writer/o.a)
Når jeg klikker på denne ikon får jeg Calc med standard-skabelonen, men højreklikker jeg i stedet for på denne ikon får jeg senest åbnede filer med den først omtalte skabelon fastlåst øverst i menuen.
Jeg er i tvivl om denne funktion findes i Windows 7 (min forrige Windows var Vista som ikke kunne det), men her virker den direkte adgang til skabeloner.
mvh
Jens
Jeg trækker simpelthen skabelonen (selve filen) ned i proceslinjen og Windows spørger om den skal lave en genvej til Calc(/Writer/o.a)
Når jeg klikker på denne ikon får jeg Calc med standard-skabelonen, men højreklikker jeg i stedet for på denne ikon får jeg senest åbnede filer med den først omtalte skabelon fastlåst øverst i menuen.
Jeg er i tvivl om denne funktion findes i Windows 7 (min forrige Windows var Vista som ikke kunne det), men her virker den direkte adgang til skabeloner.
mvh
Jens