OOo Writer - Lang ventetid.

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
Berndt

OOo Writer - Lang ventetid.

Post by Berndt »

Når jeg læser et indlæg i et forum, som ikke uden videre kan besvares, men kræver lidt research, kopierer jeg teksten
og flytter den midlertidigt over i OOo Writer, hvor jeg så i ro og mag kan forberede min besvarelse.

Men jeg synes denne "overflytningsproces" efterhånden tager urimelig lang tid.
Jeg kører med W. Vista, SP2.
Hvordan kan jeg gøre proceduren hurtigere?
Berndt
PKO

Post by PKO »

Hej Berndt,

Hvilken version anvender du af Writer? Hvilken browser bruger du?

Er du sikker på, at det ikke er dit windows system som er langsomt?

Windows Vista er langt fra et effektivt system. Nok et af de mindst vellykkede systemer fra Microsoft.
Berndt

Post by Berndt »

Nogle væmmelige spørgsmål.
Jeg har fundet ud af, at OOo.Writer er ændret 04.10.2013.
Jeg kører Firefox i version 27.0.1.
Men jeg stødte i min søgen efter svar på noget, som forvirrer mig: Der står: "Kør dette program i kompatibilitetstilstand
for: XP/SP2 - W95 - W98 - WMe - W NT 4.0 (SP5) - W 2000 - W. Server 2003 (SP1).
Min Windows Vista er slet ikke nævnt.
Hvordan opdaterer jeg til nyeste version? ( :oops: ).
Berndt
PKO

Post by PKO »

Hej,

Da du bruger OpenOffice, kan du hente den seneste version http://www.openoffice.org/download/index.html og installere ved at dobbeltklikke på filen efter hentningen.
Men jeg stødte i min søgen efter svar på noget, som forvirrer mig: Der står: "Kør dette program i kompatibilitetstilstand
for: XP/SP2 - W95 - W98 - WMe - W NT 4.0 (SP5) - W 2000 - W. Server 2003 (SP1). Min Windows Vista er slet ikke nævnt.
Det er nok fordi Microsoft er flov over denne version! Spøg til side. Vista er nyere end dem du nævner, så du har nok fundet et meget gammelt råd.
Berndt

Post by Berndt »

Hej igen.

Jeg har nu fået install. den nyeste version af programmet og har afprøvet det. Det kunne mærkes med det samme: Det går hurtigere nu.
Tak for hjælpen :!:
Men det med kompatibilitet forstår jeg ikke. Hvis man højreklikker på det nyinstall. program og vælger: funktioner - > kompatibilitet - får man vist alle de førnævnte "forældede" versioner af Windows.
Man har så mulighed for at markere, hvilken version man ønsker. Hvorfor er Vista og senere Windows-versioner ikke med på listen? Skal jeg bare ignorere det?
Berndt
PKO

Post by PKO »

Hej,

Kompatibilitet betyder at det passer til. Hvis du har et program som kun kan virke under et bestemt system kan du tilpasse dette ved at vælge kompatibiliten eks. vis Windows ME. Standard vil dine programmer blive afviklet med Vista. Så det er kun nødvendigt, hvis du bruger meget gamle programmer, som ikke vil virke under Vista.
Berndt

Post by Berndt »

Hej PKO.
Tak for forklaringen- og hjælpen.
Berndt
Post Reply