Slideshow med Impress

Brugerhjælp og support til præsentationer i LibreOffice Impress

Moderators: Lodahl, Jesper Krogh

Post Reply
mhras

Slideshow med Impress

Post by mhras »

Hej

Jeg står med et lille projekt som jeg skal bruge hjælp til.

Jeg arbejder på et bibliotek i en kommune, og vi kører med Libre Office-pakken.

På det bibliotek hænger der to nyere Samsung fladskærme som bare står slukket. Jeg har så foreslået at de bruges som info-skærme med de arrangementer som sker på biblioteket. Og det blev vel modtaget.

Planen er så at jeg skal lave et slide-show (hedder det ik' det?), hvor på første side skal der være en kalenderoversigt over de arrangementer som er i februar måned. På de efterfølgende sider skal der så i dato-rækkefølge være billeder for de arrangementer der kommer med lidt mere info på (sted, tid/dato, pris etc...).
Når det er lavet, så skal det lægges på en USB og derefter bare køre i loop på skærmene. Der skal ikke være levende billeder eller lyd på.

Jeg har aldrig før beskæftiget mig med Impress (eller andre tilsvarende programmer), så er på bar bund her.
Så - kan jeg lave alt det i Impress og bare lægge det ned på USB'en?

Jeg prøvede lige her før, og da jeg ville lave 31 felter (for dagene) i Impress, så kunne de ikke være der, de fortsatte ud af bunden på papiret. Og jeg er bange for at gøre felterne for smalle så man ikke kan se hvad der står. Nogle gode ideer?

På forhånd mange tak :)

Mvh
Mikkel
guruerne

Slideshow med Impress på USB

Post by guruerne »

Hej MHRAS

Det burde ikke være det store problem :)

1. Lav dine slides
2. Vælg en overgang mellem slides - sæt skift til at være automatisk efter XX antal sekunder
3. Sørg for at slideshowet "looper" efter sidste slideshow - altså starter forfra:
[Præsentation] - [Præsentationsindstillinger] - sæt til "Auto" og et selvvalgt antal sekunder.

Så skulle det køre - også fra en USB-dims!

:) God fornøjelse med projektet
Post Reply