udskrivning af breve
udskrivning af breve
under en opgave med at udskrive breve er jeg stødt på et problem med min printer. Den vil pludselig ikke udskrive kuverter på den måde at de står på den korte led (A5) i printeren og de kan nu en gang ikke være der på den brede led. jeg syntes at have prøvet alt for at få vendt udskriftretningen, men må jo have glemt noget. kuverten vises korrekt i vinduet ved printerindstillinger, men kommer ud af printer på tværs. jeg har været igennem alle de printerindstillinger jeg kender på printerne (Canon 5250) styresystem Ubuntu 13.04. Det underlige er at der var ikke nogen problemer da jeg brugte funktionen for ca. 1 måned siden. nogen der har en ide.
Torben
nu er jeg kommet så langt at jeg fik udskrevet kuverterne ved at lægge den i kassetten så så de helt pæne ud. så prøvede jeg at skrive et A4 ark ud på tværs i bagerste bakke: det lykkedes. Det er mig en gåde hvor den indstilling er der ikke tillader at printeren roterer A5 i bagerste bakke, men elles kan skrive både brochurer og alt andet ud i perfekt stand.
Torben