Hej alle,
Jeg har problem med indsættelse af grafik. På den computer hvor dokumentet er oprettet er alt o.k.
Ved fremsendelse med e-post som .doc og åbning med Writer præsenteres tomme pladsholdere. Ved fremsendelse som .odt vil der i pladsholderne være henvisning til en fil.
Hvordan tvinges Writer til at indeholde grafikke i selve dokumentet og ikke som separate filer?
Version af Writer 3.1
Ser ud til at ved indsætning fra en fil c:\test doc\a.jpg vil grafikken ikke komme med i dokumentet. Derimod vil c:\testdoc\a.jpg komme med.
Ser ud til at være en fejl i Writer med blanktegn i stien! Bør rettes.
Indsættelse af jpg-filer med Indsæt - Billeder - Fra fil
Re: Indsættelse af jpg-filer med Indsæt - Billeder - Fra fil
Når du indsæter billede i Indsæt -> Billede -> Fra fil, skal du fjerne hakket i Kæde.PKO wrote:Hvordan tvinges Writer til at indeholde grafikke i selve dokumentet og ikke som separate filer?
Med venlig hilsen
Esben Aaberg
Esben Aaberg
Det er kort nævnt i hjælpen i afsnittet "Generel ordliste", men nok svært at finde hvis man på forhånd ikke ved hvad man leder efter...PKO wrote:Disse muligheder er ikke omtalt i hjælpen til Open Office og det var måske en ide at det blev gjort.
I min version 3.0.1 af OpenOffice.org, er der også en oversættelses fejl i underoverskriften som fejlagtig heder Hyperlink og ikke kæder!Kommandoen Kæder findes i menuen Rediger. Kommandoen kan kun aktiveres, når det aktuelle dokument indeholder mindst én kæde. Når du indsætter et objekt som for eksempel grafik, kan du enten kopiere det direkte ind i dokumentet eller indsætte det som en kæde.
Når et objekt bliver indsat direkte i et dokument, forøges dokumentets størrelse (mindst) med antallet af bytes i objektet. Du kan gemme dokumentet og åbne det på en anden computer, og det indsatte objekt vil stadig have den samme placering i dokumentet.
Hvis du indsætter objektet som en kæde, bliver kun en henvisning til filens navn indsat. Dokumentets filstørrelse forøges kun med sti- og filhenvisningen. Hvis du åbner dit dokument på en anden computer, skal den kædede fil være i præcis den same position som givet af henvisningen, for at objektet i dokumentet vises.
Brug Rediger - Kæder for at se hvilke filer der er indsat som kæder. Kæderne kan fjernes, hvis det er påkrævet. Dette vil bryde kæden og indsætte objektet direkte.
Men den vil jeg prøve at forfølge for at se om den også er i nyere udgaver.
edit: Hyperlink er nu ændret til Kæder i oversættelses værktøjet, så det skulle blive rettet i OpenOffice.org 3.2.0.
Med venlig hilsen
Esben Aaberg
Esben Aaberg
Grafik kan ikke vises
Hej
Jeg har et problem i en writer fil, hvor jeg har indsat en stor tabel. I tabellen vil jeg gerne indsætte billeder.
Dette går godt i ca. halvdelen af gangene, mens der ved ca. halvdelen af de indsatte billeder fremkommer et: grafik kan ikke vises!
Min laptop har installeret 3.4.1 og Windows 7.
Er der nogen der kan hjælpe?
Jeg har et problem i en writer fil, hvor jeg har indsat en stor tabel. I tabellen vil jeg gerne indsætte billeder.
Dette går godt i ca. halvdelen af gangene, mens der ved ca. halvdelen af de indsatte billeder fremkommer et: grafik kan ikke vises!
Min laptop har installeret 3.4.1 og Windows 7.
Er der nogen der kan hjælpe?
Mvh Casper