Hej!
Jeg vil gerne have en helt neutral og indirekte krydshenvisning, som ikke ændrer det originale ord til et sidetal eller lign.
Det skulle gerne se ud som nedenstående eksempel:
--------------------------------------------------
(Side 2):
Der var engang en Fisk som boede tæt på en stor tyk haj, der ikke var bange for at komme for tæt på, og være en rigtig akavet havkat!
(...)
(Side 10):
SPØRGSMÅL:
Hvem er Fisken, og hvor bor den?
Hvordan lærte piraten, om den gyldne glaskugle?
--------------------------------------------------
Så altså "Fisk" sender en automatisk ned til Fisken, når man trykker på ordet. Tænker på den samme funktion som et Table of Contents, der sender en til de forskellige overskrifter's sider.
Problemet er, at Fisk bliver ændret til "gråt fremhævet mellemrum" eller til "10", hvis det er på side 10, der skal henvendes til.
Kan nogen hjælpe? Jeg har været i gang i lang tid for at prøve at finde ud af det nu, og jeg får ingen hjælp fra Youtube.[/b]
Søger Hjælp til Krydshenvisning.
Hvis du vil lave det som en krydshenvisning, skal du have samme tekst begge steder, altså "Fisk" eller "Fisken" begge steder.
Du markerer "målet", altså "Fisken" på side 10, laver en krydshenvisning med "Sæt henvisning", hvor du giver henvisningsmålet et navn. Så markerer du "kilden", altså "Fisk" på side 2, og laver krydshenvisningen med "Indsæt henvisning", hvor "Indsæt henvisning til" skal være ""Henvisning" for at få den tekst, som du henviser til og ikke f.eks. sidetallet. Men - det bliver så som nævnt målteksten, altså "Fisken", som bliver sat ind.
Hvis du vil lave et "hop" fra "Fisk" til "Fisken", vil jeg mene, at du skal lave et link i stedet. Prøv Indsæt -> Hyperlink.
Du markerer "målet", altså "Fisken" på side 10, laver en krydshenvisning med "Sæt henvisning", hvor du giver henvisningsmålet et navn. Så markerer du "kilden", altså "Fisk" på side 2, og laver krydshenvisningen med "Indsæt henvisning", hvor "Indsæt henvisning til" skal være ""Henvisning" for at få den tekst, som du henviser til og ikke f.eks. sidetallet. Men - det bliver så som nævnt målteksten, altså "Fisken", som bliver sat ind.
Hvis du vil lave et "hop" fra "Fisk" til "Fisken", vil jeg mene, at du skal lave et link i stedet. Prøv Indsæt -> Hyperlink.
Vh
Ejnar
Ejnar