Jeg har et større dokument, som jeg skriver i flere gange dagligt. Jeg starter skrivningen via en skrivebordsgenvej til dokumentet.
Hidtil har markøren ved åbning af dokumentet været placeret i slutningen af dokumentet, så jeg straks kunne skrive videre.
Men nu efter opdatering til ver. 3.6.7.2 står markøren ved åbning af dokumentet altid i toppen af dokumentet.
Hvordan får jeg markøren til ved åbning af dokumentet at stå i slutningen af dokumentet?
Startplacering af markør
-
Startplacering af markør
Med venlig hilsen
Jens Verner Nielsen.
Jens Verner Nielsen.
-
Tak for et hurtigt svar, Jens.Jens S wrote:Gå til Funktioner - Indstillinger - LibreOffice Writer - Formateringshjælp og aktiver 'Direkte markør' , så bliver markørpositionen tilsyneladende gemt sammen med dokumentet.
mvh
Jens
Desværre er løsningsforslaget ikke korrekt!
Shift+F fører markøren ned til seneste skrivested, så oplysningen er gemt et eller andet sted. Men hvordan får jeg programmet til automatisk at finde dette seneste skrivested ved åbning af dokumentet?
Med venlig hilsen
Jens Verner Nielsen.
Jens Verner Nielsen.
Prøv at rette under Funktioner - Indstillinger - generelt - bruger data og udfyld fornavn og efternavn.Desværre er løsningsforslaget ikke korrekt!
Så skulle filen åbnes hvor du slap, hvis det er samme forfatter der genindlæser.
Du skal genstarte et par gange for at sikre at ændringen er gemt både i dokumentet og programmet.
mvh
Jens
-
Det er ganske rigtigt der, den er! Men brugerdata havde jeg udfyldt!Jens S wrote:Prøv at rette under Funktioner - Indstillinger - generelt - bruger data og udfyld fornavn og efternavn.Desværre er løsningsforslaget ikke korrekt!
Så skulle filen åbnes hvor du slap, hvis det er samme forfatter der genindlæser.
Du skal genstarte et par gange for at sikre at ændringen er gemt både i dokumentet og programmet.
mvh
Jens
Det rigtige sted er under dokumentets egenskaber. Her skal "Anvend brugerdata" afmærkes. Denne afmærkning må være blevet fjernet under opdateringen til ver. 3.6.7.2
Tak for din venlige hjælp, Jens.
Med venlig hilsen
Jens Verner Nielsen.
Jens Verner Nielsen.