Hej forum
jeg har anvendt Star/Open/Libre-office i mindst 15 år og har altid haft oplevelsen af meget fin kompatibilitet med MSoffice. Faktisk har jeg tit 'reddet' dokumenter som MS-office ikke selv kunne læse.
Her i firmaet anvendes der MS-office, men jeg har 'tilladelse' til at anvende LibreOffice bla. for at vise at det faktisk virker mindst lige så godt som MS-office.
Det var så hele baggrunden ..... nu til problemet - jeg har på det seneste 'smadret' vigtige dokumenter fra mine kollegaer og det er sgu ikke smart!
Det drejer sig om både .xlsx og .pptx filer (har ikke prøvet .docx filer). Jeg har åbnet filerne, lavet et par ændringer og gemt dem igen, enten direkte som MS filer eller jeg kan have gemt LO filer under arbejdet, og til sidst gemt som MS filer.
De gemte filer er herefter ubrugelige - hverken LO eller MS kan længere åbne dem.
Er der noget opsætning jeg har misset eller er det et kendt problem?
Jeg anvender version 4.0.2.2.
Hilsen
Henrik
Office 2007 filer i LO
Moderator: Lodahl
Hej,
Jeg vil foreslå dig at opgradere til 4.0.3. Slet din profil, således du har en ny. Lav test om det stadig gør sig gældende med disse problemer. Ellers nedgrader til 3.6 og lav dine test igen.
Version 4.0 er blevet moderniseret en hel del. Der er blevet ryddet op i den tekniske gæld. For at gøre dette er en del af den gamle kode blevet fjernet m.m. Det blev 'tilladt', at noget som havde fungeret tidligere, ikke længere fungerede.
Jeg vil foreslå dig at opgradere til 4.0.3. Slet din profil, således du har en ny. Lav test om det stadig gør sig gældende med disse problemer. Ellers nedgrader til 3.6 og lav dine test igen.
Version 4.0 er blevet moderniseret en hel del. Der er blevet ryddet op i den tekniske gæld. For at gøre dette er en del af den gamle kode blevet fjernet m.m. Det blev 'tilladt', at noget som havde fungeret tidligere, ikke længere fungerede.
Se Jens's forklaring i denne tråd http://www.oooforum.dk/viewtopic.php?p=15173#15173
Tak for ovenstående!
Jeg har nu slettet profilen og har downloadet 4.0.3.3 - under installation af denne pakke fremkommer følgende fejl: "Fejl 1335.Kabinetfilen 'libreoffice1.cab', der kræves til denne installation, er beskadiget og kan ikke bruges. Dette kan skyldes en netværksfejl, en fejl ved læsning af cd-rom'en eller et problem med denne pakke."
Har downloadet pakken igen med samme fejl - jeg kører Win7, nyeste JAVA osv.
Hvad kan jeg gøre?
Hilsen
Henrik
(Vil lige tilføje, at jeg installerede 4.0.2.2 igen uden problemer - jeg havde nemlig afinstalleret 2.2 versionen inden jeg startede på installation af 3.3)
Jeg har nu slettet profilen og har downloadet 4.0.3.3 - under installation af denne pakke fremkommer følgende fejl: "Fejl 1335.Kabinetfilen 'libreoffice1.cab', der kræves til denne installation, er beskadiget og kan ikke bruges. Dette kan skyldes en netværksfejl, en fejl ved læsning af cd-rom'en eller et problem med denne pakke."
Har downloadet pakken igen med samme fejl - jeg kører Win7, nyeste JAVA osv.
Hvad kan jeg gøre?
Hilsen
Henrik
(Vil lige tilføje, at jeg installerede 4.0.2.2 igen uden problemer - jeg havde nemlig afinstalleret 2.2 versionen inden jeg startede på installation af 3.3)