Håndbog for Writer

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
Rolf Larsen

Håndbog for Writer

Post by Rolf Larsen »

Hej alle interesserede.

Jeg har lavet en håndbog til OOo writer i OOo's eget sxw format, bogen er oprindelig lavet af Henrik Just til Staroffice 5.2 i html format, jeg har så omskrevet og lavet og lavet den til "vores" eget format og lagt den ud på min hjemmeside, i øjeblikket ligger der to eksemplarer det ene er et arbejdseksemplar nemlig Haandbog-2-2a.zip som efter udpakning bliver til sxw formatet. Det ville glæde mig hvis der er nogen der kunne tænke sig at downloade den og derefter komme med kritik af bogen og indholdet, eller bare fortælle om de synes den er god nok.

I øjeblikket arbejdes der på følgende:
Tabulatorstop er udvidet fra tidligere versioner, og skulle være færdig.
Skabeloner ikke færdig
Sektioner ikke færdig
Stikordsregister ikke opdateret endnu

Endvidere vil jeg godt have følgende med:
Vandmærke
Brevfletning
Labels forslag hvordan det kan gøres ønskes meget gerne.

Adressen på min hjemmeside er:
www.skibhist.dk
Klik på skibet for at komme til hovedmenuen,
til venstre i hovedmenuen vælges der download
og så er det bare at hente (downloade) arbejdseksemplaret
af håndbogen hjem.

Hilsen
Rolf Larsen
Kaaredyret

Re:Håndbog for Writer

Post by Kaaredyret »

Jeg scannede det lige i mit stress...det ser spændende ud.

Men jeg bemærkede at du slet ikke benytter dig af typografier i dit eget dokument? Har du lavet indholdsfortegnelse manuelt, eller???
Guest

Post by Guest »

Kaaredyret wrote:Jeg scannede det lige i mit stress...det ser spændende ud.

Men jeg bemærkede at du slet ikke benytter dig af typografier i dit eget dokument? Har du lavet indholdsfortegnelse manuelt, eller???
UPS

Den første version kom i april sidste år (2004) og den var lavet med kopiering fra html formatet og det er en STOR fejl at jeg ikke har lavet typografier dertil, det samme med indholdsfortegnelsen der er lavet manuelt, når denne version er færdig med de førnævnte ønskede ting vil jeg gå i gang med at lave en typografi som så kan bruges til andre bøger også f.eks. Calc, Impress og tegneprogrammet.

mvh
Rolf Larsen
Kaaredyret

Post by Kaaredyret »

Ah, så forstår jeg bedre.. jeg frygtede lige et sekund at en person gav sig ud for at være OOo ekspert og så opbyggede sådan et dokument fra bunden uden brug af typografier.... så havde du fortjent smæk!

Ak ja, så er der jo en masse manuelt formateringsarbejde forude for dig, men det er ikke så slemt endda. Det klares på en regnvejrsdag med snold i slikskålen og kaffe på kaffen.

:P
Guest

Post by Guest »

Kaaredyret wrote:Ah, så forstår jeg bedre.. jeg frygtede lige et sekund at en person gav sig ud for at være OOo ekspert og så opbyggede sådan et dokument fra bunden uden brug af typografier.... så havde du fortjent smæk!

Jeg vil ikke betegne mig for ekspert i OOo, men det med smækkene, det fortjener jeg nok lidt det var (er) en stor brøler at lave det sådan som jeg ghjorde, men tilgengæld kan jeg nu med tryk sige til andre, HUST at bruge typografier.

Ak ja, så er der jo en masse manuelt formateringsarbejde forude for dig, men det er ikke så slemt endda. Det klares på en regnvejrsdag med snold i slikskålen og kaffe på kaffen.

:P
Jeps nu skal jeg bare lige have tid til det men først efter at jeg har lavet de ting jeg er i gang med, og håber snart at der er nogen der vil komme med lidt kritik.

hilsen
Rolf Larsen
Kaaredyret

Post by Kaaredyret »

Jeg skal hjertens gerne komme med kritikken, jeg arbejdede rent faktisk engang på en bog selv, men ak man har jo ingen tid til den slags som voksen. Jeg håber jeg får nogle splitsekunder til det.

Jeg skal nok holde mig til det overordnede; jeg arbejder med kommunikation til dag og kan finpudse sætninger i eeeevigheder hvis de er det mindste uforståelige. Det har jeg så heller ikke tid til.

:)

Åh hvor er jeg dog bare ikke et morgenmenneske :cry:
Jakob

Re: Håndbog for Writer

Post by Jakob »

. Det ville glæde mig hvis der er nogen der kunne tænke sig at downloade den og derefter komme med kritik af bogen og indholdet, eller bare fortælle om de synes den er god nok.

Hej

Jeg har lige hentet den og jeg ville bare lige sige at jeg synes det er FEDT du gider.

Jeg er ved at skrive speciale og der er et par funktioner der er ved at drive mig til VANVID så jeg håber dit dokument kan hjælpe.

Men synes lige at du skal vide at det i højeste grad er værdsat :0)

Hygge

Jakob
Post Reply