Printer kan ikke ses

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
Spillemanden

Printer kan ikke ses

Post by Spillemanden »

Printeren kan ikke vælges under indstillinger. Hvad gør man.
Printeren virker ok i alle andre programmer.
Spillemanden
Jens S

Post by Jens S »

Det er operativsystemet (Windows; Linux m.v.) der stiller printere til rådighed for programmerne og når du siger den virker i andre programmer, skal den også virke i LibreOffice. Hvad sker der hvis du bruger genvejstast Ctrl+p .Prøv evt. at installere printeren igen og sørg for at den bliver noteret som systemets standardprinter.

mvh
Jens
Spillemanden

Post by Spillemanden »

Jens S wrote:Det er operativsystemet (Windows; Linux m.v.) der stiller printere til rådighed for programmerne og når du siger den virker i andre programmer, skal den også virke i LibreOffice. Hvad sker der hvis du bruger genvejstast Ctrl+p .Prøv evt. at installere printeren igen og sørg for at den bliver noteret som systemets standardprinter.

mvh
Jens

Hi Jens.
Der sker ikke noget. Prøvede at fjerne og geninstallere printeren OKI C110, og den er sat med flueben som værende standardprinteren. Det er derfor jeg ikke rigtig forstår, at den ikke dukker op.
Ruderne inde i Programmet er helt tomme, der er heller ikke mulighed for at vælge f.ex. fax.
Spillemanden
Jens S

Post by Jens S »

Det kunne se ud som om det drejer sig rettigheder til brug printeren. Når du installerer LibreOffice skal du vælge til brug for alle brugere (selvom der kun er dig der bruger den). Med hensyn til printeren er jeg i tvivl om du har samme mulighed, men den skal også være til rådighed for alle. Du må prøve dig frem.

mvh
Jens
Spillemanden

Post by Spillemanden »

Jeg har prøvet at afinstallere og geninstallere med tilladelse til alle, men det gør ingen forskel. Har tjekket tilladelser og det er ok.
Måske skulle jeg finde en gammel version.
Spillemanden
Spillemanden

Post by Spillemanden »

Spillemanden wrote:Jeg har prøvet at afinstallere og geninstallere med tilladelse til alle, men det gør ingen forskel. Har tjekket tilladelser og det er ok.
Måske skulle jeg finde en gammel version.
Nu virker det. Jeg har i mellemtiden haft komputer nedbrud, så efter meeeget arbejde er jeg igen oppe at køre, og nu kan printeren ses, efter ny installation, juubi.
Spillemanden
Post Reply