Summering af tidsangivelser fra flere ark

Skriv et indlæg her, hvis du tror du har fundet en fejl i LibreOffice, eller hvis du har forslag til rettelser i den danske oversættelse.

Moderator: Lodahl

Post Reply
Allegro

Summering af tidsangivelser fra flere ark

Post by Allegro »

Problem:
Jeg bruger regneark til at holde styr på flyvetider i forskellige flytyper, tiderne er angivet i timer og min (00:00). Når jeg summerer i samme ark virker det fint, men når jeg summerer fra flere ark i samme dokument bliver resultaterne helt forkerte, og det er ikke umiddelbart til at se hvordan resultatet er forekommet. Jeg bruger formlen

=SUM(sæson2010.E3:sæson2013.E3)

jeg har prøvet at summere "manuelt" med

=SUM(sæson2010.E3:sæson2011.E3:sæson2012.E3:sæson2013.E3)

men det virker lige så dårligt, resultaterne har ingen relation til virkeligheden.
Alle felter er formateret korrekt, jeg har prøvet at omdøbe arkene til Ark1, Ark2 etc uden resultat.

Enten er der noget jeg har overset eller også er der en bug...
Jens S

Post by Jens S »

Din første formel =SUM(sæson2010.E3:sæson2013.E3) er korrekt og vil også medtage mellemliggende ark sæson2011.E3 og sæson2012.E3. Du kan også bruge din anden formel, hvis du erstatter kolon med semikolon. Problemet må ligge andetsteds.Se på stavemåde eller mellemrum før og efter sæson.

mvh
Jens
Allegro

Post by Allegro »

Hej Jens, tak for svar.

Jeg har checket stavning og mellemrum og kan ikke finde fejl. Men, har nok alligevel fundet ud af hvad problemet er. Det jeg egentlig har brug for er en timetæller (timer og minutter faktisk), men da jeg har formateret cellerne som tid (hh:mm) starter tælleren jo forfra når den når 24 timer!

Nu er spørgsmålet hvordan jeg så skal formatere cellerne for at det kommer til at virke som ønsket, dvs at timerne tæller videre efter 24? Håber nogen kan knække den....
PKO

Post by PKO »

Hej Hvad sker der hvis du formaterer tiden til dato og tid?
Jens S

Post by Jens S »

Skal du sammentælle timer bruges denne formatering i sumcellen:
[TT]:MM
ellers går summeringen kun til 24 og begynder så forfra.

mvh
Jens
Post Reply