Jeg arbejder på Mac og ville gerne kunne indstille den til at bruge open office som standard tekstprogram, når jeg skal åbne dokumenter. Ved nogen hvordan man gør? Jeg bruger x11 som jælpeprogram. Er der noget med at der findes en open office version som er specielt til mac, så jeg kommer uden om x11?
DORTE
open office som standardprogram på mac
Moderator: Lodahl
Re: open office som standardprogram på mac
Ser først lige nu dette spørgsmål som du åbenbart aldrig har fået svar på.dorteschou wrote:Jeg arbejder på Mac og ville gerne kunne indstille den til at bruge open office som standard tekstprogram, når jeg skal åbne dokumenter. Ved nogen hvordan man gør? Jeg bruger x11 som jælpeprogram. Er der noget med at der findes en open office version som er specielt til mac, så jeg kommer uden om x11?
DORTE
Ja, naturligvis findes der da en OO udgave, hvor du ikke behøver at køre X11 nedenunder; ihvertfald hvis det er en Intel i din Mac. Hvis du kører PowerPC er der den mulighed at du i stedet kan anvende NeoOffice.
For at få OO til automatisk at åbne når du dobbeltklikker på et dokument, skal du tage Get Info på dokumentet og i denne menu vælge hvilket program der skal afvikle dokumentet.
-
Standard tekstprogram.
Jeg arbejder på Mac og ville gerne kunne indstille den til at bruge open office som standard tekstprogram, når jeg skal åbne dokumenter.
Når jeg tager Get Info på dokumentet og i denne menu vælger open office, står der alligevel Pages. Det er som om, OO er på i et mikrosekund, men bliver så skiftet ud med Pages - igen.
Hjælp!?!
Vh Birgit
Når jeg tager Get Info på dokumentet og i denne menu vælger open office, står der alligevel Pages. Det er som om, OO er på i et mikrosekund, men bliver så skiftet ud med Pages - igen.
Hjælp!?!
Vh Birgit
Re: Standard tekstprogram.
Hej Birgit,Birgit Alling wrote:Jeg arbejder på Mac og ville gerne kunne indstille den til at bruge open office som standard tekstprogram, når jeg skal åbne dokumenter.
Hjælp!?!
Vh Birgit
Sidder med samme problem.. - Fandt du nogensinde ud af en løsning på problemet?
Vh. Maria
Re: Standard tekstprogram.
Samme her... Eller Mac er en af mine alternative computere..masko wrote:Hej Birgit,Birgit Alling wrote:Jeg arbejder på Mac og ville gerne kunne indstille den til at bruge open office som standard tekstprogram, når jeg skal åbne dokumenter.
Hjælp!?!
Vh Birgit
Sidder med samme problem.. - Fandt du nogensinde ud af en løsning på problemet?
Vh. Maria
Lidt om mig selv: Freelance PHP programmør
Eksempel på arbejde: Lotto VoresByg.dk og konens Hundevennen
Eksempel på arbejde: Lotto VoresByg.dk og konens Hundevennen