open office som standardprogram på mac

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
dorteschou

open office som standardprogram på mac

Post by dorteschou »

Jeg arbejder på Mac og ville gerne kunne indstille den til at bruge open office som standard tekstprogram, når jeg skal åbne dokumenter. Ved nogen hvordan man gør? Jeg bruger x11 som jælpeprogram. Er der noget med at der findes en open office version som er specielt til mac, så jeg kommer uden om x11?
DORTE
js

Re: open office som standardprogram på mac

Post by js »

dorteschou wrote:Jeg arbejder på Mac og ville gerne kunne indstille den til at bruge open office som standard tekstprogram, når jeg skal åbne dokumenter. Ved nogen hvordan man gør? Jeg bruger x11 som jælpeprogram. Er der noget med at der findes en open office version som er specielt til mac, så jeg kommer uden om x11?
DORTE
Ser først lige nu dette spørgsmål som du åbenbart aldrig har fået svar på.
Ja, naturligvis findes der da en OO udgave, hvor du ikke behøver at køre X11 nedenunder; ihvertfald hvis det er en Intel i din Mac. Hvis du kører PowerPC er der den mulighed at du i stedet kan anvende NeoOffice.
For at få OO til automatisk at åbne når du dobbeltklikker på et dokument, skal du tage Get Info på dokumentet og i denne menu vælge hvilket program der skal afvikle dokumentet.
dorteschou

Post by dorteschou »

Tak! Det virkede
DORTE
Birgit Alling

Standard tekstprogram.

Post by Birgit Alling »

Jeg arbejder på Mac og ville gerne kunne indstille den til at bruge open office som standard tekstprogram, når jeg skal åbne dokumenter.
Når jeg tager Get Info på dokumentet og i denne menu vælger open office, står der alligevel Pages. Det er som om, OO er på i et mikrosekund, men bliver så skiftet ud med Pages - igen.
Hjælp!?!
Vh Birgit
masko

Re: Standard tekstprogram.

Post by masko »

Birgit Alling wrote:Jeg arbejder på Mac og ville gerne kunne indstille den til at bruge open office som standard tekstprogram, når jeg skal åbne dokumenter.
Når jeg tager Get Info på dokumentet og i denne menu vælger open office, står der alligevel Pages. Det er som om, OO er på i et mikrosekund, men bliver så skiftet ud med Pages - igen.
Hjælp!?!
Vh Birgit
Hej Birgit,
Sidder med samme problem.. - Fandt du nogensinde ud af en løsning på problemet?

Vh. Maria
TheBuzz

Re: Standard tekstprogram.

Post by TheBuzz »

masko wrote:
Birgit Alling wrote:Jeg arbejder på Mac og ville gerne kunne indstille den til at bruge open office som standard tekstprogram, når jeg skal åbne dokumenter.
Hjælp!?!
Vh Birgit
Hej Birgit,
Sidder med samme problem.. - Fandt du nogensinde ud af en løsning på problemet?

Vh. Maria
Samme her... Eller Mac er en af mine alternative computere..
Lidt om mig selv: Freelance PHP programmør
Eksempel på arbejde: Lotto VoresByg.dk og konens Hundevennen
Torben

Post by Torben »

I har sikkert fundet ud af det, da det er længe siden denne tråd blev lavet. Men ellers gør I sådan:

I Finder højreklik på filen - Åbn i - Andet - klik på Open Office - og sæt kryds nederst i feltet Åbn altid i
Post Reply