Mail merge med vedhæftede ting og sager.

Brugerhjælp og support til tekstbehandling i LibreOffice Writer

Moderators: Lodahl, Ejnar

Post Reply
mog1s

Mail merge med vedhæftede ting og sager.

Post by mog1s »

Jeg har nu endeligt, med vantro, forstået at man ikke kan vedhæfte under mailmerge. Men hvorfor ikke? Det ville være super anvendeligt, og relativt fladpandet at lave. Jeg har set at der er en tilføjelse, der kan en bunke ting mht variable felter og en CSV fil, men det ville være snublende nærliggende at kunne vedhæfte en PDF & JPG i en simpel mail merge.
Mvh Mogens
Karl Erik

Post by Karl Erik »

Er det udvidelsen Mail Merge til Thunderbird du mener!

I så fald kan man godt sende mails med vedhæftede filer. Det hedder "Attachments", hvis du har udvidelsen installeret kan du læse mere om det under Funktioner > Tilføjelser > Udvidelser > klik på "Mere". Eller du kan bare vedhæfte filen før du bruger Mail Merge.

Du kan få meget mere hjælp i Mozillas forum.

PS: Hvis jeg er helt galt afmarcheret så beklager jeg :?
Karl Erik
mog1s

Post by mog1s »

Undskyld... ja. Jeg gik ud fra at alle vidste jeg bruger Morzilla Thunderbird. Det var inde i mit hoved og naturligvis også i alle andres !!!! Men det ville altså stadig være mere logisk hvis det var "inde i" Open office; eller hva'?
Karl Erik

Post by Karl Erik »

Gå ind i Filer > Send > Dokument som E-mail og vupti, så har du en mail med filen vedhæftet. Og så kan du gå i gang med at bruge Mail Merge.
Karl Erik
mog1s

Post by mog1s »

Jeg har været der hvor du vil have mig hen, og jeg synes det ender blindt. Forestil dig jeg har et regneark med adresser, forskellige variabler og et variabelt beløb til opkrævning. Herpå vil jeg vedhæfte et regnskab (PDF) og et billede af et jordbær (JPG), som så sendes til 100! personer. Og det synes jeg ikke jeg kan komme igennem med.
Karl Erik

Post by Karl Erik »

Åbn en ny mail, vedhæft billede og regnskab og send mailen med Mail Merge.

Hvis det ikke er det du er ude efter, så prøv at fortæl hvor langt du er nået og hvor du går i står.
Karl Erik
mog1s

Post by mog1s »

Jeg har et adressekartotek i et regneark.
Jeg går så i tekstbeh. og laver en tekst, der trækker på de variable oplysninger i kartoteket, navn, adresse, eMail, identifikation mv. Derefter Funktioner->Brevfletningsguide->Send, og det virker perfekt. Jeg sender den som brev og uden adresseblok. Jeg sender nu en "tom" eMail med mit dokument/variable vedhæftet som en PDF til de mailadresser, der findes i kartoteket, og det er altså flot. Det er ikke en vedhæftning jeg foretager, den sker automatisk, men jeg får ikke mulighed for at vedhæfte yderligere, og det er det jeg synes ville være så nærliggende. Så du kan se at jeg slet ikke er i Mozilla overhovedet.
Mvh Mogens
Post Reply