Manglende java under install
Moderator: Lodahl
Manglende java under install
Når jeg prøver på at installere openoffice 1.1 på min windows xp kan den ikke finde java på mit system. Den giver mig mulighed for at fortsætte uden java, men advarer om at jeg mister noget funktionalitet. Men den fortæller mig ikke hvordan jeg får fat på det jeg mangler? er det noget der frit kan downloades et sted?
-
-
Re:Manglende java under install
Hvad er det egentlig man mister uden java?
-
Det er egentligt et godt spørgsmål. Jeg vil nærmest konkludere at eftersom der ikke er nogle der ved det så er der ikke nogen der savner det. Jeg har installeret både med og uden Java, men har ikke kunnet se nogen forskel. Men jeg vil heller ikke love at jeg har været i over 5% af programmet.Kaaredyret wrote:Hvad er det egentlig man mister uden java?
JabberID: jesper@jabbernet.dk
assistive technology tools
Fra hjælpen:
Support assistive technology tools (program restart required)
Allows you to use assitive tools, such as external screen readers, Braille devices or speech recognition input devices. The Java Runtime Environment must be installed on your computer before you can enable assistive support.
Pointen må være at hvis man opdagede at Java mangler ved installationen, har man sikkert ikke brug for det
Men der kan self. godt være andre ting, der ikke funker uden...
Support assistive technology tools (program restart required)
Allows you to use assitive tools, such as external screen readers, Braille devices or speech recognition input devices. The Java Runtime Environment must be installed on your computer before you can enable assistive support.
Pointen må være at hvis man opdagede at Java mangler ved installationen, har man sikkert ikke brug for det

Men der kan self. godt være andre ting, der ikke funker uden...
Re: assistive technology tools
Jeg prøvede at indsætte en java-applet i et dokument. Da fik jeg en meddelelse om at det ikke ville virke med mindre jeg installerede java.
Mvh. Ole
Mvh. Ole

Ja, men jeg har prøvet ihærdigt at downloade java 1.4 ? og prøvet at installere, men kan ikke få det til at virke med Open Office.
Men hvilken betydning har det, at der mangler Java? Er det noget med HTML-editoren?
arne juel christensen
-
Hvis du installerer Java efter installationen af OpenOffice.org skal du køre et program "jvmsetup" for at indstille OOo til at bruge den nyligt installerede Java.
Kør programmet 'jvmsetup', der ligger i '/program/jvmsetup' i installationskataloget.
Kør programmet 'jvmsetup', der ligger i '/program/jvmsetup' i installationskataloget.
-
Java og netbank
Jeg har prøvet med og uden java, og har endnu ikke fundet nogen forskel i brugen af OO.
Men - jeg har konstateret, at der kan være problemer med min net-bank når java'en er installeret.
Da jeg skulle (ny)oprette mig som bruger i netbank, kunne det ikke lade sig gøre. Efter megen supportsnak, fandt man ud af, at jeg skulle afinstallere java, inden oprettelsen kunne ske.
Det gjorde jeg, og så virkede netbank.
Kurt
Men - jeg har konstateret, at der kan være problemer med min net-bank når java'en er installeret.
Da jeg skulle (ny)oprette mig som bruger i netbank, kunne det ikke lade sig gøre. Efter megen supportsnak, fandt man ud af, at jeg skulle afinstallere java, inden oprettelsen kunne ske.
Det gjorde jeg, og så virkede netbank.

-
... men kaffe er bedst! ~D|Anonymous wrote:Te er godt
-
Re: Java og netbank
Jeg har aldrig installeret Java på min OOo, og ikke oplevet problemer. Jeg kører med hvad der proppes i Windows 2000 som standard, og OOo finder ingen java på min maskine ved installation.Kurt Lundskov wrote:Jeg har prøvet med og uden java, og har endnu ikke fundet nogen forskel i brugen af OO.
Kurt
If it works, don't fix it. Ligeledes, hvis der ikke mangler noget, don't worry. Jeg husker det som om at der er noget hjælp til syns- mv. hæmmede der bruger java. Det er ikke sådan at du ikke kan lave tabeller eller underrdokumenter uden java.