Manglende java under install

Åben debat samt brugerhjælp og support til LibreOffice generelt og oooforum.dk

Moderator: Lodahl

Post Reply
Thomas

Manglende java under install

Post by Thomas »

Når jeg prøver på at installere openoffice 1.1 på min windows xp kan den ikke finde java på mit system. Den giver mig mulighed for at fortsætte uden java, men advarer om at jeg mister noget funktionalitet. Men den fortæller mig ikke hvordan jeg får fat på det jeg mangler? er det noget der frit kan downloades et sted?
Jesper Krogh

Re:Manglende java under install

Post by Jesper Krogh »

Java kan findes på:

http://java.sun.com
Kaaredyret

Post by Kaaredyret »

Hvad er det egentlig man mister uden java?
Jens

Post by Jens »

:wink: Når man mangler Java - må man jo ty til te :lol:
M.v.h.

Jens
Guest

Post by Guest »

Te er godt
Jesper Krogh

Post by Jesper Krogh »

Kaaredyret wrote:Hvad er det egentlig man mister uden java?
Det er egentligt et godt spørgsmål. Jeg vil nærmest konkludere at eftersom der ikke er nogle der ved det så er der ikke nogen der savner det. Jeg har installeret både med og uden Java, men har ikke kunnet se nogen forskel. Men jeg vil heller ikke love at jeg har været i over 5% af programmet.
hrkaspar

assistive technology tools

Post by hrkaspar »

Fra hjælpen:
Support assistive technology tools (program restart required)
Allows you to use assitive tools, such as external screen readers, Braille devices or speech recognition input devices. The Java Runtime Environment must be installed on your computer before you can enable assistive support.

Pointen må være at hvis man opdagede at Java mangler ved installationen, har man sikkert ikke brug for det :lol:

Men der kan self. godt være andre ting, der ikke funker uden...
Guest

Re: assistive technology tools

Post by Guest »

Jeg prøvede at indsætte en java-applet i et dokument. Da fik jeg en meddelelse om at det ikke ville virke med mindre jeg installerede java.
Mvh. Ole :shock:
ajc

Post by ajc »

Jesper Krogh wrote:Java kan findes på:

http://java.sun.com
Ja, men jeg har prøvet ihærdigt at downloade java 1.4 ? og prøvet at installere, men kan ikke få det til at virke med Open Office.
Men hvilken betydning har det, at der mangler Java? Er det noget med HTML-editoren?
arne juel christensen
Søren Thing Pedersen

Post by Søren Thing Pedersen »

Hvis du installerer Java efter installationen af OpenOffice.org skal du køre et program "jvmsetup" for at indstille OOo til at bruge den nyligt installerede Java.

Kør programmet 'jvmsetup', der ligger i '/program/jvmsetup' i installationskataloget.
Kurt Lundskov

Java og netbank

Post by Kurt Lundskov »

Jeg har prøvet med og uden java, og har endnu ikke fundet nogen forskel i brugen af OO.

Men - jeg har konstateret, at der kan være problemer med min net-bank når java'en er installeret.

Da jeg skulle (ny)oprette mig som bruger i netbank, kunne det ikke lade sig gøre. Efter megen supportsnak, fandt man ud af, at jeg skulle afinstallere java, inden oprettelsen kunne ske.

Det gjorde jeg, og så virkede netbank.

:) Kurt
Kaaredyret

Post by Kaaredyret »

Anonymous wrote:Te er godt
... men kaffe er bedst! ~D|
Kaaredyret

Re: Java og netbank

Post by Kaaredyret »

Kurt Lundskov wrote:Jeg har prøvet med og uden java, og har endnu ikke fundet nogen forskel i brugen af OO.
:) Kurt
Jeg har aldrig installeret Java på min OOo, og ikke oplevet problemer. Jeg kører med hvad der proppes i Windows 2000 som standard, og OOo finder ingen java på min maskine ved installation.

If it works, don't fix it. Ligeledes, hvis der ikke mangler noget, don't worry. Jeg husker det som om at der er noget hjælp til syns- mv. hæmmede der bruger java. Det er ikke sådan at du ikke kan lave tabeller eller underrdokumenter uden java.
Post Reply